Project pre 82.

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
ricovanderwal

Project pre 82.

Bericht: # 185520Bericht ricovanderwal »

Hallo luitjes van dit forum! (baai)

Ik heb naast mijn doorgaand project (de EDF GDF F4) een leuk dealtje kunnen sluiten op 2 F4tjes die al een hele poos bij iemand in het veld stonden.

Ik zal even bij het begin beginnen,

Opgehaald vlakbij Apeldoorn, vrij weinig info en veel roest.

De rooie F4 is een meerpersoons uitvoering uit 1988 en deze is niet meer te redden en staat nu mooi in een hoek te wachten op verdere ideeën. ( kippenhok ?)
Hier zijn Nederlandse papieren bij.

De volgende is van origine blauw, heeft aan de buitenkant vrij weinig verf zitten maar daarbij de scharnieren dus ook aan de buitenkant, en met een oud dashboard. (thanks voor bertje voor deze info) dus pre 82. Hier zitten helaas geen papieren bij. Maar dit zal wel het volgende grote project worden.

Bij deze 2 autos zat het nodige ( helaas niet een complete auto) aan oud en nieuw materiaal wat de vorige eigenaar zorgvuldig heeft verzameld, denk aan plaat materiaal en glaswerk.

Voor nu ga ik jullie hulp en ervaring nodig hebben om in eerste instantie de originele nummers te kunnen gebruiken door de RDW in te schakelen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en hoor graag als iemand dat wel heeft!
Ik heb wederom van bertje begrepen dat de nummers die in het schutbord staan op het aluminium plaatje overeen zouden moeten komen met de nummers in de chassisbalk. ( die zo erg vervaagd zijn dat het niet meer te lezen is). Maar die zijn daar prima weer in te maken met een beetje nieuwe plaat een vaste hand een centerpunt en een hamer.

Dus voor nu een goeie email opstellen om naar de RDW te sturen?
Wat moet hier in?
*Originele nummers.
*hoe kom ik hier aan.
*iets met renault historique?

Alle tips zijn welkom!
Renault 4 f4 - 83 (edf-gdf) V-18-KSR
Renault 4 f4 - 88 (personen uitvoering) PR-BD-85
Renault 4 f4 - ?? Zoek ik kenteken voor!
Renault 5 - 1x
Renault super 5 - 6x
Renault express - 1x
ricovanderwal

Re: Project pre 82.

Bericht: # 185521Bericht ricovanderwal »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Renault 4 f4 - 83 (edf-gdf) V-18-KSR
Renault 4 f4 - 88 (personen uitvoering) PR-BD-85
Renault 4 f4 - ?? Zoek ik kenteken voor!
Renault 5 - 1x
Renault super 5 - 6x
Renault express - 1x
Bertje

Bericht: # 185533Bericht Bertje »

Hier op het forum zijn mensen met meer kennis van bouwjaar-specifieke kenmerken en exacte uitvoeringen/nummeringen, zij zouden je verder op weg moeten kunnen helpen. O.a. jandoe en hanz, kom er maar in!

Zelf heb ik eerder bij de RDW oldtimers zonder papieren op kenteken gekregen, ook 1x het slapend kenteken van een R4 weer laten activeren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Crelesy

Bericht: # 185570Bericht Crelesy »

Yup mijne is Franse import met alleen een aankoop bewijs en een paar oude keuring rapporten.
Gewoon ingevoerd en op blauw kenteken gekregen.

Laatst wel het max trekgewicht aan laten passen met gegevens die ik ook hier op t forum heb verkregen.

Tegenwoordig lukt t enkel papieren regelen en dan nog een andere keer voor de Apk niet meer merk ik. Ze willen alleen nog maar auto's meteen keuren als ze de papieren af moeten geven.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie