Ik heb de laatste jaren steeds minder tijd en aandacht besteed aan mijn Viertje en steeds minder gereden. Ik ben 3e eigenaar en heb deze auto sinds 2004 in mijn bezit. Heb er zelf zo’n 62.000km mee gereden.
Na de laatste APK heb ik slechts twee ritjes gemaakt (157km). De auto staat nu sinds juni 2024 ongebruikt voor de deur mos te verzamelen.
Wilde al langer afstand doen, maar ik heb me al een paar keer laten overhalen de auto niet weg te doen; dit leverde uiteindelijk niet echt veel plezier op. Het wordt de hoogste tijd om afscheid te nemen.
Dus…
Voor de liefhebber T.E.A.B. een R4GTL uit 1985 op te halen in Nijmegen.
Op kenteken gezet 29 april 1985
KM-stand 184.863km
APK tot 16 mei 2026
Buitenkant heeft liefde nodig. De auto is van oorsprong blauw, maar volledig dof en de rechterkant staat altijd naar het noorden, dus die is voorzien van allerhande (korst-)mossen. En natuurlijk zijn er voldoende roestplekjes in het plaatwerk.
De zitting van de voorstoelen is aan beide zijden slecht; achterbank is redelijk.
Soldeerwerk van de (nieuwe) Velleman transistor-ontsteking moet worden nagekeken; ontsteking is nu weer klassiek aangesloten.
Versnellingsbak is een paar jaar geleden vervangen door een met minder kilometers (maar wel weer ingereden). Andere zaken die vervangen zijn: voorruit, ruitenwissermotor, koplamp, grille, etc.
Dynamo is ooit gereviseerd.
Her en der is er uiteraard wat (net) laswerk aan het onderstel geweest.
De auto heeft behoorlijk lang stil gestaan; dus zal wat aandacht nodig hebben om weer gestart te krijgen. Maar heeft op zich wel altijd fijn gereden.
R4GTL uit 1985 voor de liefhebber
Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando