Na al een tijdje geen euvel gehad te hebben bij mijn R4F4, vond ie het tijd voor wat nieuws.
Een doorlopende startmotor, ook al is het sleutel uit het contact.
Uitzetten kon snel met de accuschakelaar.
Contactslot ?
Er uit gehaald, draden tegen elkaar, starten, draden los en....blijft doorlopen.
Ligt dus niet aan het contactslot.
Omdat de startmotor op zo´n leuke plaats zit, hoop ik het op een simpele wijze op te lossen.
Heeft iemand ervaring met zo´n geval ?
Doorlopende startmotor, ook zonder contact.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Contacteer:
Re: Doorlopende startmotor, ook zonder contact.
Heb ik ook gehad, ik twijfel er niet aan dat jouw startmotor aan vervanging toe is
Klinkt alsof solenoid blijft hangen: dan moet toch de startmotor uitgebouwd en nagekeken worden.
Bij de 1108cc motor kun je beter bij de startmotor als je het motorblok wat opkrikt tov de binnenschermen. Daarvoor moet je de uitlaat even los gooien (gaat anders wringen op spruitstuk), evenals de motorsteunen (moertjes van de vertikale draadeindjes af draaien)
Bij de 1108cc motor kun je beter bij de startmotor als je het motorblok wat opkrikt tov de binnenschermen. Daarvoor moet je de uitlaat even los gooien (gaat anders wringen op spruitstuk), evenals de motorsteunen (moertjes van de vertikale draadeindjes af draaien)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Hier ook. Vervangen door een nieuwe was goedkoper dan laten reviseren.Hanz schreef: di aug 19, 2025 4:12 pm Heb ik ook gehad, ik twijfel er niet aan dat jouw startmotor aan vervanging toe is
Wie heeft het over laten doen...?
O wacht, je hebt gelijk, we zitten niet op het forumgedeelte "sleutelen aan de R4"
O wacht, je hebt gelijk, we zitten niet op het forumgedeelte "sleutelen aan de R4"

Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd