Stotterren/inhouden

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

diamond

Stotterren/inhouden

Bericht: # 184745Bericht diamond »

Billancourt 845
Vraagje eerst kleine zeer korte stottertjes boven de 90 km heen weg 150 km geen ernstige last,nu terug weg begon enorm in te houden bij 92 km ook bij vol gas viel dan terug naar 80 soms een harde knal in de uitlaat. Maar na stilstand wel weer wegrijden als een speer :D Ik las voor stotteren beginnen met een nieuwe condensator/puntjes?
Heb zonder vacuumpotje
Waar mag ik nog meer aan denken?
Tweety

Re: Stotterren/inhouden

Bericht: # 184746Bericht Tweety »

Ik zou zoieso eens naar de bougies en de kabels kijken.
Inderdaad de ontsteking slijt onderdelen gewoon maar vervangen en daarna goed het tijdstip afstellen.
Check of het slangetje tussen het spruitstuk en de carter-ontluchting niet lek is.
Als het echt temperatuur gevoelig is kan het eventueel de bobine zijn.
Crelesy

Bericht: # 184747Bericht Crelesy »

Was de weg nat?

Nevel maar eens wat water op de bougie kabels als de motor loopt. En kijk dan of je loop veranderd. Zo ja, kabels en doppen vervangen.
Ouwe meuk is leuk (beer)
diamond

Bericht: # 184748Bericht diamond »

Crelesy schreef: do mei 29, 2025 2:25 pm Was de weg nat?

Nevel maar eens wat water op de bougie kabels als de motor loopt. En kijk dan of je loop veranderd. Zo ja, kabels en doppen vervangen.
De weg was kurkdroog :roll:
diamond

Bericht: # 184749Bericht diamond »

Hoe lang moet alleen het koolstifje zijn van de verdelerkap,het is de kleine Ducelier
diamond

Bericht: # 184750Bericht diamond »

Tweety schreef: wo mei 28, 2025 11:25 pm Ik zou zoieso eens naar de bougies en de kabels kijken.
Inderdaad de ontsteking slijt onderdelen gewoon maar vervangen en daarna goed het tijdstip afstellen.
Check of het slangetje tussen het spruitstuk en de carter-ontluchting niet lek is.
Als het echt temperatuur gevoelig is kan het eventueel de bobine zijn.
De bougies zijn nieuw,slangetje is ook nieuw venturie ook ,ik had nog niet vermeldt dat ik de indruk had bij het sterke inhouden alle 4 zuigers/bougies het niet meer deden.Liet dan het gas los en pikte hij de motor/vonk weer op.
Het was het zelfde gevoel als je opeens geen benzine meer hebt
diamond

Bericht: # 184751Bericht diamond »

De stift van de kap lijkt wat (schuin)versleten,maar ik weet niet bij deze hoelang hij normaal is ducelier R252
en is het veertje niet wat kort?

Afbeelding
jandoe1000

Bericht: # 184752Bericht jandoe1000 »

Is je brandstofsysteem schoon? Vuil in de sproeiers sluit niet altijd alles af maar ook de doorgang bemoeilijken. Denk ook aan het zeefje in de benzinetoevoer van de carburateur.
Tweety

Bericht: # 184755Bericht Tweety »

diamond schreef: do mei 29, 2025 5:08 pm De stift van de kap lijkt wat (schuin)versleten,maar ik weet niet bij deze hoelang hij normaal is ducelier R252
en is het veertje niet wat kort?

Afbeelding
Gewoon vervangen om uit te sluiten.

Als het echt vooral met warme motor is en de condensator en puntjes al vervangen zijn, dan zou de bobine de oorzaak kunnen zijn, maar kijk ook goed naar de bedrading naar bobine & ontsteking. Warmte verhoogt de weerstand in bedrading.
Alle draadjes los halen, controleren op corrosie en weer was zetten. Bobine is het duurst, dus die is als laatste aan de beurt.
Brandstof mengsel kan ook een oorzaak zijn natuurlijk, zowel te rijk als te arm. Vandaar een blik op de bougies om te kijken wat je vind.
diamond

Bericht: # 184756Bericht diamond »

Het raadsel is bijna opgelost (uhm) nog even de tank er onderuit er kwam geen benzine meer???
diamond

Bericht: # 184759Bericht diamond »

Vandaag klein ritje naar de stort????????????
na 2 km weer problemen wel starten maar met gas geven uit vallen.
Helaas maar naar huis laten slepen door m'n vrouw :roll: en die ervaring heb ik niet pech met R4.
paar testjes gedaan waaronder bobine getest met reserve,
slang van carb eraf kwam geen benzine?misschien pompje lek?
Leiding retour geblazen met compressor en toen
elektrisch pompje er tussen en nog geen benzine :cry: (idee)
mogelijk is de slang bovenop de tank lek?
Maar nu snap ik het woensdag heen weg geen last zoals ik eerder schreef(tikte nog kort de 120km aan naar beneden voor de wind :D )Terug redelijk vol beladen en toen begonnen de problemen van inhouden/afremmen.
Maar verdenk nu de rubberslang bovenop de tank die mogelijk door de lading er boven gedeeltelijk dicht gedrukt werd.
Nu vandaag met nieuwe lading naar de stort mogelijk nog platter??
Nu met tank los kwam er ook weer benzine uit het standaard pompje,en direct starten :D
Afbeelding
Afbeelding
jandoe1000

Bericht: # 184760Bericht jandoe1000 »

Zakt de laavloer dan zo ver door dat de benzine slang wordt platgedrukt. Wat vervoerde je? Beton?
Bertje

Bericht: # 184761Bericht Bertje »

Slangetje mogelijk niet ethanolbestendig en dus wat poreus geworden? Dan krijgt het pompje het moeilijk (gaat deels lucht aanzuigen).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
diamond

Bericht: # 184762Bericht diamond »

Dat dacht ik dus ook poreus? maar heb de slang eraf gehad
1 kant compressor erop andere kant dicht en in een bak water,niets te zien.
Morgen meer nieuws/foto's :wink:
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 184763Bericht Hanz »

Bertje schreef: za mei 31, 2025 9:23 pm Slangetje mogelijk niet ethanolbestendig en dus wat poreus geworden? Dan krijgt het pompje het moeilijk (gaat deels lucht aanzuigen).
Ik had dat een tijdje terug maar het symptoom was alleen moeilijk starten. Als de stroom benzine eenmaal op gang was dan bleef het wel goed gaan.
Plaats reactie