Lekje hangende benzinepomp
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Lekje hangende benzinepomp
Ik heb hier een Spaans R4tje met een hangend model benzinepompje, met stiftbediening. Deze gooit af en toe wat olie naar buiten bij het ontluchtingsgaatje van het membraan. Ik vraag me af of dit aan het pompje ligt, of aan een licht uitgelopen geleiding van de actuatiestift. Heeft iemand daar ideeën over/ervaringen mee?

Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Lekje hangende benzinepomp
Geen 100% idee. Maar 90% van de benzine pompen lekken idd alleen als t membraan lek is. Zo is normaliter de constructie.
(Edit)
Ha ik open google even omdat ik toch altijd wel nieuwsgierig ben en wat denk je? De eerste 3 hits geven een doorsnede van een pompje waar olie alleen uit lekt als de plunjer stang seal lek is
(Edit)
Ha ik open google even omdat ik toch altijd wel nieuwsgierig ben en wat denk je? De eerste 3 hits geven een doorsnede van een pompje waar olie alleen uit lekt als de plunjer stang seal lek is

Ouwe meuk is leuk 

Als t membraan beschadigd is zou er geen olie lekken maar benzine, toch?
Ook ik vermoed inmiddels dat het lekje in de pomp zelf zit; de geleiding van de drukstift is qua constructie al niet lekvrij.
Ook ik vermoed inmiddels dat het lekje in de pomp zelf zit; de geleiding van de drukstift is qua constructie al niet lekvrij.
Ik zie twee mogelijheden:
1) je pompje hoort andersom te zitten en is dus een verkeerd type maar dan zou het altijd al sinds montage een probleem moeten zijn
2)Je carterdruk ontlucht langs je pompje omdat hij ofwel te hoog is ofwel nergens anders naar toe kan wegens een verstopte carterontluchting of beide
Groet, Bart
1) je pompje hoort andersom te zitten en is dus een verkeerd type maar dan zou het altijd al sinds montage een probleem moeten zijn
2)Je carterdruk ontlucht langs je pompje omdat hij ofwel te hoog is ofwel nergens anders naar toe kan wegens een verstopte carterontluchting of beide

Groet, Bart
Die carterontluchting zou best wel mee kunnen helpen aan deze lekkage idd. Goeie.
Ouwe meuk is leuk 

Beide opties zijn denk ik uitgesloten. Het pompje zit niet verkeerd om want A dan lijnt de voetplaat niet uit en B dan komt deze in conflict met de (laag hangende) Spaanse dynamo. Carterdruk en ontluchting zijn ook in orde, het blokje is vers gereviseerd, met nieuwe zuigerveren.
Voor nu houd ik het op een licht versleten keerrinkje in de benzinepomp zelf.
Voor nu houd ik het op een licht versleten keerrinkje in de benzinepomp zelf.