Stoel past (niet?)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Stoel past (niet?)
Ik heb geen timmermansoog, maar de enige manier dat m'n klapstoel op de F4 past is op de buitenste gaten, maar dan lijkt het alsof de handrem in de weg zit. De 'oude' rails-stoel is 48cm tussen de bouten en de klapstoel 53, dus hij past mooi op beide buitenste gaten, maar het probleem is dan dat het klap gedeelte over de handremplaat valt. Wat zijn mijn opties?

Re: Stoel past (niet?)
Een optie heb ik zo 1-2-3 niet, een mogelijke verklaring wél: voor zover ik weet hadden vrijwel alle originele 4F4 een 845cc-Billancourt motor met trommelremmen vóór met de handrem bediening onder het dashboard. Ik had er zelf eentje, mét klapstoel, en die combinatie was uiteraard geen probleem. Ik zie dat jij een hefboom hebt voor de handrem op de achterwielen (omgebouwd naar 1100cc en schijfremmen ??) .......mogelijk is er dan geen ruimte voor een originele klapstoel.

Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Stoel past (niet?)
Ik heb nu een klapstoel met het scharnier onder de stoelbuis. Op onze foto's zie je het scharnier naast de stoelbuis. Dus in theorie zou dit betekenen dat het dan wel moet passen.