Nu tot 2 x toe met pech langs de weg doordat de carburateur(zenith 28 if ) overliep ook soms met starten.
Luchtfilter eraf en dan zie ik het in de poort druppelen en via het asje eruit lekken.
Wordt het tijd voor een ander of repareren .Vlotter is volledig plastic en niet lek.
Of kan de vlotternaald nog zomaar blijven hangen?
Laatst gewijzigd door diamond op zo jun 16, 2024 12:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
diamond schreef: za jun 15, 2024 6:54 pm
Ja dat kan. althans de afsluiting kan soms niet goed werken ja Afhankelijk van het type carburateur, maar volgens mij kan je de naald verwijderen en reinigen en/of de het tuitje waar de brandstofslang op zit verwijderen en reinigen.
diamond schreef: za jun 15, 2024 6:54 pm
Nu tot 2 x toe met pech langs de weg doordat de carburateur(zenith 28 if ) overliep ook soms met starten.
Luchtfilter eraf en dan zie ik het in de poort druppelen en via het asje eruit lekken.
Wordt het tijd voor een ander of repareren .Vlotter is volledig plastic en niet lek.
E10 E5 getankt?
Die zwart plastic zenith vlotters zetten er van uit. Ik heb t zelf ondervonden en al een paar keer gelezen op t engelse forum. De "as" van de vlotter word iets dikker van diameter en niet altijd egaal rond. Dan blijft I soms steken.
Ff met een schuurpapiertje de diameter weer kleiner maken. De as mag best speling hebben en juist niet krap er in liggen.
Die zwart plastic zenith vlotters zetten er van uit. Ik heb t zelf ondervonden en al een paar keer gelezen op t engelse forum. De "as" van de vlotter word iets dikker van diameter en niet altijd egaal rond. Dan blijft I soms steken.
Ff met een schuurpapiertje de diameter weer kleiner maken. De as mag best speling hebben en juist niet krap er in liggen.
[/quote]
Klopt ik heb ook die zwarte vlotter en vond deze wat stug bewegen na wat vet op de asjes weer soepel,
nu vet denk weer opgelost en daardoor weer hangen.Bedankt dat opschuren ga ik proberen.
De theorie over de benzine kan kloppen in de stalling zat de tank nog vol met goede benzine maar nu met meer gebruik tank ik de huidige(slechte) benzine.
Na de test je ziet op de foto dat de vlotter klemmend rechtop blijft staan.
In dit geval was de knelling niet de diameter van de asjes maar de lengte van het asje.
Bij het omhoog halen uit de houder hoorde/voelde ik een schrapend geluidje.
Na 1 halve mm per pootje afvijlen viel vlotter weer soepel naar beneden.
Lang leve de "nieuwe "benzine maar ellende lees ik over de "nieuwe" diesel ad blue die in de stalling kristalliseert.
Ik heb ook zo'n foto nog ergens. Je hebt inderdaad gelijk. Het was niet de diameter maar de lengte nu ik er over nadenken.
Nadat ik t 1 keer had aangepast, heb ik er helemaal geen last meer van gehad. Ik heb wel ook de sproeier wat verruimd om te compenseren door de ethanol. Dat liep gelijk een stuk beter.