Gelijk een vraag aan degenen die goed thuis zijn in documentatie: bij deze F4 zitten papieren die matchen met de (Franse) kentekenplaten, maar afwijken van het chassisnummer: volgens de papieren zou het chassisnummer beginnen met VF212, maar eigenlijk is dit VF121. Mijn andere F4 heeft ook een chassisnummer beginnend met VF121.
Ik vermoed dat dit een administratief foutje is (de andere cijfers komen allemaal wel overeen), maar bij de RDW moet ik dat later misschien wel kunnen aantonen/bewijzen. Wie weet er meer over het format van R4 chassisnummers? De wagen is uit 83 en als ik het goed heb is het een R2106.
Hanz, Jandoe1000, jullie ook geen idee hoe het zit met chassisnummer? Met name Hanz is goed thuis in verschillende uitvoeringen, typeplaatjes, etc (maar misschien juist niet van de Franse productie).
Mijn kennis over de R4 stopt bij 1976. Van het modernere spul weet ik weinig. Maar het lijkt me inderdaad aannemelijk dat het een om tikfout gaat. Zo heb ik een 1966 viertje dat door een overschrijving van de carte grise een andere bouwmaand kreeg: januari (01) ipv oktober (10).
Tuurlijk. Zat foto´s in mijn bezit, maar de BK-28-JB rijdt nu ergens in (Noord)-Ierland rond:
En van het APK-keuringsbewijs heb ik óók nog een foto. Die APK was nadat ik via de RDW-Veldhoven het kenteken terug had gekregen (betrof namelijk een 4F4 waarvan het kenteken was ingeleverd vanwege sloop in eigen beheer). Dat komt dus zeker goed ! (net als dat het goed komt met mijn R4 Savane waarvan het chassisnummer in de koets staat en NIET in het chassis)
Laatst gewijzigd door JoReno op do nov 30, 2023 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)
Inmiddels de 72er ter zijde geschoven om deze F4 aan te pakken.
Ik heb de cilinderkop verwijderd vanwege een afgebroken klep (hóe dan?), daarover later meer.
Verder de remmen nagekeken, deze zijn recent vernieuwd, evenals wiellagers en fuseekogels, maar dit is niet helemaal goed gegaan. Zoek de fout (naast dat men misschien wat te royaal is geweest met kopervet):
Ook het flink gebutste voorspatbord eraf gehaald en de deuk er zo goed mogelijk uit gedrukt:
Bertje schreef: vr dec 01, 2023 10:18 amVerder de remmen nagekeken, deze zijn recent vernieuwd, evenals wiellagers en fuseekogels, maar dit is niet helemaal goed gegaan. Zoek de fout
Als ik het wiel van een trommelrem af haal, zie ik meestal zo iets:
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)
@Jo: bij "remmen nakijken" aanschouwe men niet alleen de buitenzijde der remtrommel
@Jandoe1000: 10 punten!
Ter toelichting nog een plaatje van de oplopende remschoen en de slepende remschoen, afhankelijk vd draairichting van het wiel (worden kennelijk ook primaire en secundaire remschoen genoemd):
Oplopende remschoen kan vanwege het zelfbekrachtigende effect een kortere remvoering hebben. Bij achteruit rijden en remmen wordt de schoen met lange voering bekrachtigd, dit kan leiden tot problemen: viewtopic.php?t=20704
Laatst gewijzigd door Bertje op vr dec 01, 2023 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.