Hmm je vraagt nu om heel je diff te beoordelen op een stuk tekst. Dat vind ik eerlijk gezegt wel spannend.kaasjong schreef: ↑di aug 08, 2023 7:22 pm De positie goed gemarkeerd en ook weer daarop terug gezet. Helaas hebben we niet van tevoren gevoeld hoe de as aanvoelde. Nu, na vervangen van de keerringen vind ik er veel ruimte op zitten. Ik heb geprobeerd om af te stellen als bij wiellagers (30 nm vast zetten en dan 1/6 slag terug). Dan kom ik exact op de markering te staan. Bij 30 nm is het gewiebel nagenoeg weg en loopt de as nog steeds soepel (wel iets zwaarder). Gevoelsmatig zeg ik dat het beter is om de schotel iets strakker te zetten. Mee eens?
Als je er geen ervaring mee hebt of met iets soortgelijks, zou ik t laten checken. Je hebt nu alles open en je kan er zo bij. De olie op de deksel ziet er ook niet heel best uit. Dus ik zou t laten checken. Zeker als je nu een kant strakker zet en de andere kant niet. Dan verplaats je ook het diff in zn geheel naar een andere kant. Je kan geluk hebben maar net zo goed enorme pech.