Bij het verplaatsen van de auto, om hem een beetje uit te ruimen en overtollig spul er af te halen, zag ik een plasje olie achtige substantie onder de wagen liggen. Nu ligt er wel vaker een drupje onder, maar dit was wel behoorlijk. Ik heb vorig jaar een leeg rem reservoir gehad en die bijgevuld. Het uiteindelijke lek heb ik niet kunnen vinden. Bij alle trommels was hij droog, de rem cilinder en de leidingen ook. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik dit sinds aanschaf in 2011 nooit gecheckt heb met mijn stomme kop.
Het reservoir zit nu nog meer dan de helft vol.
Echter, als ik onder de auto kruip om de lekkage op te sporen die nu dat plasje achter gelaten heeft, zie ik heldere olie achtige vloeistof op het laagste punt hangen ,de versnellingsbak. Die kan het niet zijn, dat is een ruilbak van Jan Willem die er een paar jaar terug in gehangen is door hemzelf en mijn garage.
Kan het dan toch een remleiding zijn die ergens lekt, en is dit dan toch rem olie, die dezelfde kleur heeft (geen idee wat de olie van de bak zelf is)
Andere vraag die ik heb: tijdens deze zoektocht, kwam ik erachter dat een van mijn ashoesjes gescheurd is aan beide zijdes van de hoes. Dit is de hoes aan de bak kant geloof ik? Zo heet dat toch? Een gelijk soortige hoes kan ik niet zo snel vinden, moet hij perse dezelfde vorm hebben? Jan Willem verkoopt ze met wat minder geledingen, die zouden toch ook moeten passen? En om die te vervangen, moet dan de gehele as los?
Ik ben a technisch en zal dit uit moeten besteden, maar wil de auto wel goed hebben voordat ik naar Roberto ga. (wat heel binnenkort wel eens kan zijn)
Hieronder foto's van de lekkage en de ashoes.
Enige hulp zou meer dan welkom zijn om dit probleem iets meer te identificeren. bedankt!!!