Trillende Renault 4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Sinds kort trilt mijn renault bijna onder me vandaan. Hebben al van alles geprobeerd: nieuwe electrische ontsteking, nieuwe carburateur, linker motorsteun vervangen. Stationair loopt ie goed, vooral problemen bij fel optrekken. Als ik doorschakel naar zijn drie trilt ie het ergst.
Wie o wie heeft een tip of weet wat er aan de hand is?
Wie o wie heeft een tip of weet wat er aan de hand is?
Moeilijk op afstand te zeggen.
Doorgaans komen trillingen van ronddraaiende delen.
Ga ze maar tellen.
Ik weet niet of je andere auto's gewend bent maar de meeste R4's trillen en rammellen van nature. Hoeft niet per se wat ergs te zijn.
Vaak is het ook een combinatie van frequenties van verschillende onderdelen en dan heb je resonantie. Technisch hoeft dat weer allemaal niets voor te stellen (al kan je bruggen er mee in laten storten) maar vervelend is het wel.
Is er geen autofiel in de buurt die een stukje kan meerijden? Het zou maar zo aanwijsbaar kunnen zijn.
Als het inderdaad pas optreedt bij hogere vermogens cq hogere toerentallen, dan zou je moeten zoeken in je blok. (en dat is het laatste waar je wilt zoeken...)
Maar ik zou er niet om treuren gauw een ander weer gehaald.
In Groningen krijg je twee blokken voor de prijs van één las ik net.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-04-15 11:12 ]</font>
Doorgaans komen trillingen van ronddraaiende delen.
Ga ze maar tellen.
Ik weet niet of je andere auto's gewend bent maar de meeste R4's trillen en rammellen van nature. Hoeft niet per se wat ergs te zijn.
Vaak is het ook een combinatie van frequenties van verschillende onderdelen en dan heb je resonantie. Technisch hoeft dat weer allemaal niets voor te stellen (al kan je bruggen er mee in laten storten) maar vervelend is het wel.
Is er geen autofiel in de buurt die een stukje kan meerijden? Het zou maar zo aanwijsbaar kunnen zijn.
Als het inderdaad pas optreedt bij hogere vermogens cq hogere toerentallen, dan zou je moeten zoeken in je blok. (en dat is het laatste waar je wilt zoeken...)
Maar ik zou er niet om treuren gauw een ander weer gehaald.
In Groningen krijg je twee blokken voor de prijs van één las ik net.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-04-15 11:12 ]</font>
-
ja, of iets in je aandrijflijn. Aandrijfassen ok? Is het in een bepaalde bocht erger? Probeer je reservewiel eens linksvoor en een x rechtsvoor. Heeft ie ook last met hoge toerentallen? Dan zou je ook in de benzinetoevoer kunnen zoeken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Je bent niet de enige met zo'n trillende R4, Anouk! De mijne heeft ook die onhebbelijkheid ook. Ik ben er nog niet achter of het nou aan de ontsteking/carburateur (motor dus) ligt of aan een versleten aandrijfas (die daadwerkelijk versleten is!), maar bij mij is het het ergst bij 35/40 in de 2 en 60/65 in de drie en bij flink gasgeven altijd. Ik hoop dus dat het probleem afkomstig is van die versleten aandrijfas, moet ik toch vervangen. Wordt het erger wanneer je een (scherpe)bocht maakt met "gas durop"? Bij een versleten aandrijfas hoor je dan geratel/geklapper en voel je getril...
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Ik heb inderdaad precies hetzelfde, het is moeilijk op te maken of het in de bochten erger is want dan trilt ie al zo erg!!! De carburateur heb ik al vervangen en daar lag het niet aan (kheb wel stukke meer vermogen!!!) Haal zelfs, volgens mijn teller, de 120. Maar goed dat is niet echt veilig als tie zo trilt. We gaan nu eerst de steekassen vervangen, misschien dat dat helpt.
Mijn "barbie" is weer Goed!!! Het was toch de linkersteekas. Was wel raar want alleen op de snelweg hoorde je een soort zoemend geluid en verder was het niet overduidelijk dat er iets mis mee was. Want bij scherp insturen bij de bochten hoorde je niets.
Maar Jiehaa ik ben weer een gelukkig mens, bedankt voor de tips en het meedenken,
groetjes anouk
Maar Jiehaa ik ben weer een gelukkig mens, bedankt voor de tips en het meedenken,
groetjes anouk