Nog een vraagje, Als ik de boel weer in elkaar heb is het dan beter om remvloeistof dot 3 of dot 4 te gebruiken?
In het Kluwer autohandboek staat dot 3 maar ik heb begrepen dat dot 4 eigenlijk beter is. Of vreet dat juist mijn remslangen aan?
Ik heb nu de remslangen achter en de remdrukverdeler vernieuwd. Nu komt er goed remolie bij alle wielen.
Straks nog even met een tweede persoon ontluchten en het moet goed zijn. Dan nog wel even testen of ik de begrenzer nog moet bijstellen. Ik heb hem nu precies zo gezet als de oude dus even kijken wat dat doet.
Intensief klusje zo onder de auto maar het is gelukt
Goed dat het weer werkt!
Hoe zag de oude slang er van binnen uit? En was de begrenzer ook stuk, of weet je dat niet?
Loopt de nieuwe slang trouwens niet aan tegen het chassis, ook niet bij inveren? Zo wel, dan de slang op de draagarm nog 1/6 of zo naar rechts draaien, waardoor de slang iets meer naar boven krult en wel vrij loopt.
Oude slangen zagen er niet eens zo slecht uit. Maar wel beter om te vervangen omdat ze voor ook al waren vervangen.
Remdrukverdeler was wel naar zn grootje volgens mij. Zat muurvast. En ook het rubber aan de bovenkant was kapot. De remslang heeft ruimte voldoende.Is op de foto niet goed te zien.
In ieder geval is het totale remsysteem nu nieuw