zoals beloofd start ik deze keer hier wel een project. Mijn eigenlijk dode GTL uit 1983.
Ik heb net de restauratie afgerond van een TL uit 1983. Die had ik volledig gedemonteerd gekocht. Deze zit nog een beetje in elkaar (letterlijk en figuurlijk

Wat achtergrond over de sleutelaars. Ik ben 2 jaar geleden met sleutelen gestart net voor de corona, vanwege een lang gekoesterde wens om eens een r4 op te knappen en te bezitten. In de corona kwam mijn gepensioneerde buurman langs en wilde graag meedoen dus nu sleutelen we iedere dinsdagmiddag.
De auto is dus een 4 GTL met een carrosserie waarvan ik nog niet helemaal zeker weet of hij het opknappen waard is. Eerst maar eens eraf halen en dan zien we wel. Verder hebben we vandaag een beetje rondgekeken om te kijken waar we moeten beginnen. Uiteindelijk hebben wee eerst maar eens een compressietest gedaan omdat de vorige eigenaar zei dat de motor gereviseerd was. De waardes waren 9,2, 8,7 , 9,5 en 9,2. Ik denk dus dat ik de motor er alleen maar uit ga halen en schoonmaken maar niet uit elkaar ga halen. Volgens mij zijn dit namelijk prima waardes. Daarbij waren de bougies en contactpunten en verdelerkap inderdaad nagenoeg nieuw dus denk ik dat het goed is.
Hierbij wat fotos van voornamelijk de carrosserie. Advies is welkom!
Volgende week weer meer