Ik ben Lander uit België, 27 jaren oud, en verzot op de R4tjes.
Heb al enkele R4's in mijn handen gehad (en een heleboel andere oude Franse wagens), maar hier zit ik echt met mijn handen in het haar.
Ik ga in december doorheen West-Afrika met mijn R4 F4tje. Maar ik krijg hem niet gestart..
Ik heb er een 1300TS blok in, met de Webercarb.
Al maandenlang probeerde ik het blok aan de praat te krijgen, geen succes. De motor er terug uitgehaald, volledig open gedaan en ALLES vernieuwd. Van krukaslagers tem distributietandwielen en ketting. Alles is nieuw. Kop is gereviseerd door een bedrijf in de buurt, nieuwe contactpunten, condensator, verdelerkap... Carb is gereviseerd en afgesteld volgens de vraagbaak voor dit blokje.
Daarbovenop heb ik een mooie vonk (dikke centimer, blauw/oranje) als ik de kabel die vanuit de bobine komt tegen de massa houdt.
Starten deed hij 1 keer, met gigantisch veel (witte) rook en toen heb ik een beetje kunnen rijden (max 500meter). Kreeg volgens mij (veel) te veel benzine..
Daarna terug niets. Bougies stonden nat en zwart door het vele proberen starten. Bij wisselen bougies wou hij aanslaan, maar kwam er niet door. Dus stond ik weer op 0.
Vanavond heb ik mijn spruitstukken gewisseld, samen met carb en daarbij horend kleppendeksel van het originele 1100-blok, en de stroomverdeler van de 1100. Ik was zeker dat het hiermee wel zou lukken om op z'n minst te starten. WEER geen succes..
Ik snap er niets meer van. Compressie zit goed, timing staat goed.. Heb 3 bobines geprobeerd,.. Ik weet niet meer wat ik over het hoofd zie, en begin de moed te verliezen..
Iemand hier enig idee?
Dankjewel alvast