Ik dank iedereen voor zijn reacties, het is inmiddels geregeld. Slepen was gezien de beperkingen met en restricties met de autoambulance uiteindelijk de beste oplossing!
Handig om te weten! Ik denk dat de plietsies het ook weten, en ik heb al meerdere malen aanstalten gemaakt om te slepen via de snelweg. Moet ik dus maar niet aan beginnen.
Op 2003-04-04 21:41, schreef Folkert:
Geheel ter uwer informatie: Slepen op de snelweg is verboden. Indien het slepen begonnen is op de snelweg is dit toegestaan totaan de eerste afslag.
Slepen op de snelweg mag wel mits je geen sleepkabel gebruikt maar een trekstang. In dat geval geldt de gesleepte auto als aanhanger en gelden dus ook die regels wat betreft rijbewijs, gewicht en de trekauto. Een auto onder de 750 kg (inc. bestuurder) mag je dus met een trekstang met alleen rijbewijs B slepen. De trekkende auto moet dan zwaarder zijn dan de te slepen auto en het max. treingewicht van de trekkende auto mag niet groter zijn dan dat van de twee auto's bij elkaar opgeteld.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Op 2003-04-04 14:03, schreef Ron:
En het is goed afgelopen? Dat is ook altijd maar afwachten met dit soort klusjes.
Het is een domino reparatie geworden... door de druk opbouw in de motor raakte de radiateur defect. Die is inmiddels vervangen. Nu is de koppakking vervangen en heeft de startmotor het begeven, wordt vervolgd!