Voordelen van deze werkwijze zijn:
* de koets blijft eenvoudig te verplaatsen door één persoon
* het geheel staat stevig vanwege de 4 blokkeerbare zwenkwielen
* de complete constructie kan door 2 personen op 2 bokken gehesen worden om aan het lager gelegen gedeelte van de koets te kunnen werken
* als de constructie laag staat, kan er met gemak aan het dak gewerkt worden (er komt nog een Clio-vouwdak in)
* de koets kan vrij eenvoudig op zijn kant gelegd worden (op een forse matras)
* de constructie kan in zijn geheel op de auto-ambulance geduwd worden als de koets heen en weer naar de spuiterij gaat
* de constructie komt t.z.t. in zijn geheel in de spuitcabine te staan (enkel de binnenschermen worden nog met een dwarsbevestiging met elkaar verbonden)
Het enige nadeel is dat de plekken waar de 6 bouten met ringen door de dorpels gaan, handmatig overgespoten moeten worden als de koets weer op het chassis staat
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/fSw19KyZ/188.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/NLY3Sg4V/189.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/svgtfwb4/190.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/DSWHLmvW/191.jpg)