Ik ben Ive en heb eind augustus deze

Renault op mijn oprit afgeleverd gekregen. Ik heb m via iemand die m weer uit de Franse Ardennen had meegebracht. De Renault 4l is van juni 1975 in de kleur 410. We zijn wezen kijken en mijn vrouw en ik waren het er gauw over eens. Dus ik heb even verder gekeken naar de staat van het chassis en carresorie en wat er verder voor werk aan zat. Ik wilde niet te veel laswerk omdat i eigenlijk net in de schuur past en laswerk dan niet meer gaat. Dat leek mee te vallen. De prijs was goed dus dat was gauw beklonken.
De auto heeft ongeveer 20 jaar stil gestaan. Volgens de verkoper was de auto een betaling geweest van buurvrouw aan buurman voor timmerwerk. De man van de buurvrouw was al lang overleden en de Renault stond sinds die tijd stil. Er zit geen carte grise meer bij maar wel nog keurings rapporten van 94 , 97 en 99. (Ook heb ik de verkoop bon naar Nederland van een gemeente of iets dergelijks en zelf een aankoop contract gemaakt. Dus de RDW zou goed moeten komen.) Daarna is er nog 300 km mee gereden volgens de teller.
Eenmaal thuis eerst alles is uitgespit en beter bekeken. Overal op de bodem zat klei en de voorbanden zijn oude spikes. Binnen in de kaartenbakken en op de vloer vond ik nog 19mm hagelpatronen. Verder gekeken en gelukkig geen dood rund in de kofferbak. De lucht deed wel anders vermoedden. Het lijkt er op of er ook mee gejaagt is de afgelopen 20 jaar. Banden hadden een platte kant alle 4 dus niet recent denk ik.
Maar al met al een nette staat verder buiten de schoonmaak uitdaging.
Inmiddels al veel dingen vervangen. Motor loopt en de eerste test kms zijn bijgeschreven. Daar later meer over.
Morgen ga ik vroeg naar de inburgering bij de RDW en hoop ik een blauw kenteken te krijgen.
Nog een paar foto's..

En uiteraard ga ik nog de nodige vragen stellen. Dit is mijn eerste renault 4 dus ervaring met een heb ik niet.
Wel met auto's repareren en apk waardig maken. In mijn vrije tijd trek ik nog wel eens een lang weekend een Suzuki samurai door de drek. En meestal dan 300km verder op. Ik ben dan de enige van de groep die met de auto naar zo'n evenement gaat met aanhanger er achter IPV de auto op een aanhanger. En altijd rijdend thuis.