ombouwkit naar elektrisch
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Helaas, iemand bij de RDW heeft bedacht dat er vanwege het enigszins toegenomen gewicht eerst een rij-en weggedragtest gedaan moet worden in Lelystad voordat er een nieuw E-kenteken kan worden afgegeven. Jammer. Wachten tot ergens in november. En nu maar hopen dat er voor die tijd niet met zout wordt gestrooid.
Re: ombouwkit naar elektrisch
is er al een filmpje gemaakt van je rijdende EV? Ben wel benieuwd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik zal bij gelegenheid een videootje maken en op dit forum posten.
Re: ombouwkit naar elektrisch
Jammer, dacht dat je al goedkeuring had. Nog maar even wachten dan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Goedkeuring heb ik (al enige tijd) en er wordt ook al mee gereden, maar niet met regen en ook was er nog geen gelegenheid om een video te maken.
Re: ombouwkit naar elektrisch
Voor mijn beeeldvorming; de auto heeft geen ontwaseming via een kachel meer nu, toch? de kachel is er in zijn geheel uit. Hebben ze daar ook een alternatief voor?. Ik kan me voorstellen dat dit bij de meeste ombouw projecten een probleem is. De kachel haalt normaliter zijn warmte van de kachelradiateur.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
De kachelradiator is met het verwijderen van het koelsysteem komen te vervallen. Het kachelhuis onder het dashboard werd gehandhaafd. Er zit nu een elektrische kachel in, die je bedient met de originele ventilatorschakelaar op het dashboard. Maar ik rijd er niet mee in de winter, dus veel zal die niet gebruikt worden.
Re: ombouwkit naar elektrisch
wel leuk dat je nog steeds kan schakelen. Maakt het wat meer bij de essentie van de 4. Een filmpje zou idd leuk zijn, om de beleving eens mee te maken vanbinnen in de auto. Het geluidsniveau en het schakelen.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Waar moet je anders je pols overheen laten hangen?
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik wens je alle geluk en succes met deze extra keuring.
Het zou toch leuk zijn dat 60 jaar na de 1e R4 er een 1e electrische R4 is. Leuk idee ook voor een stukje in de Vrijbuiter of in de krant om ons jubileumjaar te promoten.
Het zou toch leuk zijn dat 60 jaar na de 1e R4 er een 1e electrische R4 is. Leuk idee ook voor een stukje in de Vrijbuiter of in de krant om ons jubileumjaar te promoten.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Kennelijk heb je de meest recente Vrijbuiter gemist.
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik ben net terug van vakantie en had het nog niet gelezen. Leuk stukje.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Is er eigenlijk nog nieuws van het ombouwfront na de succesvolle ombouw van het exemplaar van Jandoe1000?
Ik sprak onlangs twee Citroen-rijders (2CV en Dyane) die hun auto door Amsinga hadden laten ombouwen. De prijzen daarvan vallen niet mee, voor minder dan 25k ben je niet klaar. Nu is het wel zo dat bij 2CVs een deel van accus in het chassis wordt gestopt, dus ik vermoed dat de koets er sowieso af gaat - maar toch.
Ik hoop eigenlijk dat de prijzen op den duur richting 10k gaan zakken maar ik heb geen idee hoe realistisch dat is, accu's blijven voorlopig duur denk ik?
Ik sprak onlangs twee Citroen-rijders (2CV en Dyane) die hun auto door Amsinga hadden laten ombouwen. De prijzen daarvan vallen niet mee, voor minder dan 25k ben je niet klaar. Nu is het wel zo dat bij 2CVs een deel van accus in het chassis wordt gestopt, dus ik vermoed dat de koets er sowieso af gaat - maar toch.
Ik hoop eigenlijk dat de prijzen op den duur richting 10k gaan zakken maar ik heb geen idee hoe realistisch dat is, accu's blijven voorlopig duur denk ik?
Re: ombouwkit naar elektrisch
Helaas kan ik mij maar 1 R4 veroorloven, en dan wil ik hem ook op zijn puurst ervaren, zoals destijds bedoeld. Voelen..ruiken. horen... Maar ik snap best dat als je het budget er voor hebt, ook eens wil ervaren hoe een EV R4 rijd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
niemand verder op het forum die over ombouwen nadenkt?