Afstellen motor 1100cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Afstellen motor 1100cc
De motor van mijn 4 krijg ik niet goed afgesteld.
Stationair loopt hij goed en rustig. Met gasgeven lijkt het erop dat hij verzuipt.
Compressie is oké 12bar per cilinder.
Contactpunten zijn nieuw en juist afgesteld
Rotor en verdelerkap zijn nieuw.
Bobine is nieuw
Carb is gereinigd is Zenith 28if. Heeft een hoofdsproeier van 115 en een stationair schroef van 37
Vlotternaald staat op 9.9 incl. Alu ring. De specs geven een maat tussen de 8.4/8.9 aan.
Heeft iemand nog een idee? Of is er iemand die me komt helpen met dit laatste deel dan kan de auto namelijk gekeurd worden.
Stationair loopt hij goed en rustig. Met gasgeven lijkt het erop dat hij verzuipt.
Compressie is oké 12bar per cilinder.
Contactpunten zijn nieuw en juist afgesteld
Rotor en verdelerkap zijn nieuw.
Bobine is nieuw
Carb is gereinigd is Zenith 28if. Heeft een hoofdsproeier van 115 en een stationair schroef van 37
Vlotternaald staat op 9.9 incl. Alu ring. De specs geven een maat tussen de 8.4/8.9 aan.
Heeft iemand nog een idee? Of is er iemand die me komt helpen met dit laatste deel dan kan de auto namelijk gekeurd worden.
Samen werken slimmer werken
Re: Afstellen motor 1100cc
Wat gebeurt er bij het gassen waardoor je denkt dat hij verzuipt?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Afstellen motor 1100cc
Begin eens met de mengselschroef helemaal in te draaien en daarna 3 slagen uit. Dat is de basis instelling. Van daar uit eens verder zoeken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Afstellen motor 1100cc
Motor komt met indrukken gaspedaal op toeren en stort daarna in. Hij maakt zeg maar een soort burp geluid. Ook aan de bougies, zijn zwart, te zien dat de motor te veel krijgt.
De mengsel schroef is inmiddels afgesteld maar bied geen verbetering.
De mengsel schroef is inmiddels afgesteld maar bied geen verbetering.
Samen werken slimmer werken
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Afstellen motor 1100cc
Misschien dat die niet originele 115 hoofd sproeier een beetje heftig is.
Een zenith 28 if heeft origineel net geen 100 sproeier.
Een zenith 28 if heeft origineel net geen 100 sproeier.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Afstellen motor 1100cc
Ga toch maar eens de stationair sproeier doorprikken!!
niet geschoten is altijd mis!
Re: Afstellen motor 1100cc
Inmiddels een kleinere sproeier besteld. As vrijdag ga ik deze proberen. Ik houd jullie op de hoogte. Eventuele andere suggesties zijn welkom.
Samen werken slimmer werken
Re: Afstellen motor 1100cc
Klinkt inderdaad naar een te grote hoofdsproeier. De stelschroef heeft alleen invloed op de stationairloop en die lijkt dus prima, ik zou daar dus even niet meer aan draaien.harbourseal schreef: ↑wo jun 17, 2020 10:17 pm Misschien dat die niet originele 115 hoofd sproeier een beetje heftig is.
Een zenith 28 if heeft origineel net geen 100 sproeier.
Origineel is de hoofdsproeier inderdaad net geen 100. Vele jaren geleden is besproken dat het zinnig kan zijn deze te ruimen naar 100 ivm andere eigenschappen van moderne benzine, zie viewtopic.php?f=35&t=10352, maar 115 lijkt wat te veel van het goede.
Hoe ziet jouw hoofdsproeier er trouwens uit? Origineel is dit best een apart dingetje met zijkanaaltjes, ik heb ze nog niet ergens nieuw te koop gezien:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Afstellen motor 1100cc
Mijn hoofdsproeier mist het onderste deel van de door jou getoonde Bert. Het gekke is dat toen ik de auto kocht, inmiddels 11 jaar geleden, wel hierop reed? Via een brommer zaak heb ik er nu een drietal conform mijn model besteld met verschillende grote.
Samen werken slimmer werken
Re: Afstellen motor 1100cc
Heb je misschien de carberateur los gehad van het spruitstuk?
Het kan zijn dat je de voet te hard hebt aangedraaid waardoor deze krom getrokken is.
In dat geval kan het zijn dat je valse lucht trekt tussen het inlaat spruitstuk en de carberateur.
Het kan zijn dat je de voet te hard hebt aangedraaid waardoor deze krom getrokken is.
In dat geval kan het zijn dat je valse lucht trekt tussen het inlaat spruitstuk en de carberateur.
Re: Afstellen motor 1100cc
Ik heb al met remmenreiniger langs het voet gespoten om te controleren of deze valse lucht aanzuigt. Als dat het geval zou zijn gaat het toerental omhoog gelukkig is dat niet het geval. Wel bedankt voor de tip
Samen werken slimmer werken
Re: Afstellen motor 1100cc
Valse lucht leidt tot een te arm mengsel, de zwarte bougies wijzen erop dat het mengsel in dit geval te rijk is.
Wat de functie van dat onderste deel vd originele sproeier is weet ik niet, lijkt me iets met emulsie te maken te hebben. Schroefdraad is inderdaad gelijk aan Dellorto dun, dus te koop bij brommerzaak. Je kunt eens proberen of een brommersproeier 100 het probleem oplost, zoniet zou ik eens een originele sproeier (van de juiste maat) proberen.
Wat de functie van dat onderste deel vd originele sproeier is weet ik niet, lijkt me iets met emulsie te maken te hebben. Schroefdraad is inderdaad gelijk aan Dellorto dun, dus te koop bij brommerzaak. Je kunt eens proberen of een brommersproeier 100 het probleem oplost, zoniet zou ik eens een originele sproeier (van de juiste maat) proberen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Afstellen motor 1100cc
Heb je ook aan de condensator gedacht? Vernieuwen weet je zeker dat het niet de oorzaak kan zijn.
Suc6 Lordje.
Suc6 Lordje.
Re: Afstellen motor 1100cc
De motor is inmiddels weer oké. De contactpunten waren uiteindelijk de boosdoener. Er is met het aansluiten van de elektra een keer een flink stroom door heen gegaan. Hierdoor is de veer die de contactpunten op zijn plaats houdt zijn eigenschappen kwijt geraakt en maakte bij het toenemen van de toeren steeds slechte contact. Zie de foto met de nieuwe en de oude contactpunten. De auto is inmiddels gekeurd en kan weer de weg op. Op dit item kan een slotje
Samen werken slimmer werken
Re: Afstellen motor 1100cc
Hoe is dat dan gebeurd? Als de auto op contact staat met de punten gesloten, dan gaat er continue stroom doorheen, maar dat wordt het toch niet zó heet? De isolatie vd kabel is helemaal gaan bobbelen.
Als je nog steeds die 115 hoofdsproeier erin hebt zitten ben ik benieuwd naar de resultaten van je uitlaatgasmeting, of meten ze dat enkel bij stationairloop?
Als je nog steeds die 115 hoofdsproeier erin hebt zitten ben ik benieuwd naar de resultaten van je uitlaatgasmeting, of meten ze dat enkel bij stationairloop?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd