Opmerkelijk, als ik aan het rijden ben en ik schakel steeds meer stroomverbruikers in dan begint de auto steeds meer te horten en te stoten. Doe ik de lampen aan dan begint het en wil ik dan ook nog eens een knipperlichtje aan doen dan wordt het erger en als ik dan mijn oververhitte hoofd wat koelte wil geven en de ventilator ook nog eens inschakel dan kom ik met plankgas niet eens meer boven de vijftig. Doe ik vervolgens alles weer uit dan is er weer niets aan de hand. Dacht eerst dat mijn dynamo gaar was dus die heb ik eruit gehaald en laten reviseren maar dat was niet echt nodig want die functioneerde goed en ook de spanningsregelaar werkt goed dus ook daar ligt het niet aan. En nu weet ik het even niet meer en het wordt weer lente dus ik wil weer graag rijden. Als iemand adviezen en tips of de oplossing heeft dan heeel graag. Alvast bedankt.
MISSCHIEN is het een of andere dikke kortsluiting. Dat de dynamo dan zoveel vermogen moet leveren dat er niets overblijft voor het rijden... Klinkt toch wel onwaarschijnlijk... Daarentegen wel: door een kortsluiting blijft er te weinig prik over om de ontsteking goed te laten werken...
Zomaar een idee...
Zou de bobine wel in orde zijn? Bij iets dalende spanning slechtere ontsteking.
Als je de dynamo blijft verdenken (zou ik ook doen) dan kan je eens proberen een stukje zonder te rijden. Snaar eraf en zorgen dat die nergens tussen kan vliegen.
Blijft het probleem hetzelfde dan zit het ergens anders in.
Blijft een raar verhaal
Idd, gewoon de kabels van de dynamo eraf gooien, dan kan ie niks doen. Dan een stukje rijden en alle verbruikers erop gooien. Kijk wel uit, je accu is heel snel leeg. Doet ie het dan nog, dan andere bobine gebruiken
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ga dit alles van de week of volgend weekend proberen. Lukt het dan laat ik het zeker weten lukt het niet dan breng ik hem maar naar de garage want daar moet ie toch heen voor de apk en dan kunnen zij het eventueel oplossen. Bedankt voor de reacties, en jullie horen hoe dit aparte gebeuren eindigt.
is je accu gewoon niet aan vervanging toe? (of laag vloeistofniveau in de accu) een accu zonder vermogen/laag vermogen is snel ontladen, zeker bij meerdere verbruikers (en zeker bij een zware verbruiker als bv de ventilator of achterruitverwarming.