Sommigen van jullie herinneren zich mijn restauratie van 5 á 6 jaar terug vast nog wel...
In de onderhand verstreken jaren had de 4 toch wel weer wat roest gekregen in de buitenschermen voor, ben ik aangereden en heb ik een enorme olielekkage gehad (nokkenaskeerring).
Al met al besloot ik een aantal maand terug de hele voorkant er af te halen. Het hele chassis is kaal geweest, de hele motor is aangepakt, er zijn nieuwe buitenschermen op gekomen en alles is opnieuw gespoten.
Van die restauratie zal ik nog een beeldverslag plaatsen (ben als een malle aan het werk geweest de afgelopen tijd omdat ik de 10e op vakantie wil!). Voor wie van fotootjes van suikerschone motorruimtes houdt, hier alvast een voorproefje:

Het probleem is nu echter dat ik een elektrisch probleem heb:
Zekering nummer 5 springt er aldoor uit. Het linker voorlicht brandt zwak, het rechter stadslicht doet helemaal niets. De binnenverlichting doet ook niets. Dit klopt met wat er in het sleutelboek staat: al die zaken zitten op zekering 4 aangesloten.
Ik ontdekte dat van het linker voorlicht 2 van de drie kabels contact met elkaar maken, waar dat niet het geval is aan de rechter zijde: rood-geel en rood-blauw maken contact.
Heeft iemand een idee hoe ik verder moet?
In het sleutelboek staat dat zekering 4 op stekker 81 is aangesloten, dat is een 8-polige stekker, maar die kan ik niet vinden.
Mijn hoop is nu dat die achter de zekeringendoos zit.
ALLE hulp is welkom, want ik kan alles aan de vier zelf, maar elektrisch blijft voor mij toch wel wat magie hier en daar.
Alvast dondersbedankt!
Rutger.