1) de koppeling slipt af en toe. Dat is al enkel jaren aan de gang maar wordt stilaan erger. Ik vermoed dat er olie op de koppelingsplaat komt. Als de plaat echt versleten was zou ik er geen 10.000 km per jaar mee gedaan hebben de afgelopen jaren lijkt me. De olie kan komen van de versnellingsbak of motor. Eén van de twee heeft geen dichtingsring; ik dacht de motor. Ergens heb ik eens een draadje gezien van iemand die er een dichting had op gemaakt. Kan een engels of frans of duits geweest zijn, geen idee. Me al suf gezocht maar ik kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Ik heb het probleem van de slippende koppeling hier al eens aan gekaart en dacht dat het op gelost was met het smeren van de kabel. Niet dus. viewtopic.php?f=2&t=17296
2) de koppelingsplaat en drukgroep vervangen, preventief na 170.000 km lijkt me niet overbodig
3) alle dichtingen naar buiten vervangen. Carter, kleppendeksels, waterpomp en al wat er nog zit met ook de dichtingsringen. Dit voor motor en versnellingsbak. Versnellingsbak dus ook de dichtingen naar de steekassen. Motor lekt op verschillende plaatsen, ook altijd smurrie rond de stop op het kleppendeksel. Carterventilatie slang is open.
4) olieaftapplug motor vervangen want ze lekt altijd wel iets, ook met nieuwe dichtingsring. Motor ook wat opfrissen, kettingspanners eens bekijken en zo.
5) de carburateur is enkele jaren geleden verwisseld met een NOS exemplaar. De dichtingen zijn echter blijkbaar niet echt goed meer dus daar moet een nieuw setje op.
6) de eigenlijke reden waarom het blok eruit gaat. Ik vermoed dat de klepsteelgeiders/afdichtingen lek zijn. Ik krijg al enige jaren opmerkingen dat er blauwe rook is als ik vertrek. Met choke op zou ik eventueel zwarte (te veel benzine) of witte (condens dat verdampt) verwachten. Ook als ik al rijdend wat gas los en dan optrek zou er blauwe rook te zien zijn. Zelf nog niet gezien natuurlijk omdat ik rij

Iemand bedenkingen of raadgevingen hierbij?