Ik heb sinds kort een probleem met mijn R4. Hij rijdt heerlijk, tijdens het rijden loopt de motor heel regelmatig. Alleen slaat hij sinds een week bij stationair draaien af. Door de choke op te trekken of flink gas te geven hou ik de motor draaiend, maar als ik bijvoorbeeld voor een rotonde naar de 2e versnelling schakel, de koppeling intrap en weer op laat komen dan is het toerental zo laag geworden dat de motor afslaat. Als ik dan gas bijgeef dan slaat de motor wel weer vanzelf aan (net zoals bijvoorbeeld bij het aanduwen toen ik een jaar geleden problemen had met de startmotor). Voor het verkeerslicht wachten betekent de choke bijna vol uit en gas bijgeven, anders valt hij stil.
De auto is een maand geleden naar de garage geweest, misschien heeft men toen iets afgesteld. Maar ik heb er daarna nog zeker 300 km mee gereden zonder problemen. Op basis van wat ik lees moet ik het in de carburateur zoeken, in het bijzonder in de sproeier voor het stationair draaien. De carburateur is in de 6 jaar dat ik de auto heb volgens mij nog nooit open geweest. Denken jullie ook dat ik het daar moet zoeken?
Ik ben een beetje huiverig om dat ding open te schroeven, als het misgaat dan heb ik wel een klein probleem. Mijn vertrouwde garage is 40 km verderop, en ik ben geen grote fan van slepen

Ik zag dat er begin dit jaar een sleuteldag was in het teken van de carburateur. Helaas gemist.. Hoe schatten jullie zoiets in? Is dit iets wat iemand zonder ervaring zou moeten kunnen? Of is het gevaar op fouten zo groot dat ik er beter mee naar de garage kan rijden? Mochten die 2 afstanden niet helemaal kloppen, of mocht het zo zijn dat ik iets anders verkeerd doe, is de kans dan aanwezig dat ik iets blijvend de vernieling in help?
Ik twijfel gewoon nog een beetje, probeer te voorkomen dat ik de auto straks niet meer zelfstandig van de parkeerplaats af krijg