Brandstofleiding
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Brandstofleiding
Dag,
ik wil de (roestige) stalen brandstofleiding van mijn 4F4 (in restauratie) vervangen door koperen leiding. Die koperen leiding is 6 mm uitwendig en zal vrijwel zeker inwendig 4 mm zijn. Is 4 mm voldoende voor de aanvoer van de benzine ? Het alternatief is een rubberen benzinebestendige leiding, maar die is wat moeilijker en vooral minder mooi langs het chassis weg te werken. APK-keurmeester maakte daar ooit een opmerking over, bij een van mijn eerdere restauraties.
ik wil de (roestige) stalen brandstofleiding van mijn 4F4 (in restauratie) vervangen door koperen leiding. Die koperen leiding is 6 mm uitwendig en zal vrijwel zeker inwendig 4 mm zijn. Is 4 mm voldoende voor de aanvoer van de benzine ? Het alternatief is een rubberen benzinebestendige leiding, maar die is wat moeilijker en vooral minder mooi langs het chassis weg te werken. APK-keurmeester maakte daar ooit een opmerking over, bij een van mijn eerdere restauraties.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Brandstofleiding
Denk dat dat wel zal werken, Jo, je blok verstookt 5 liter per uur, bij een leiding van straal 2 mm kom ik dan op een stroomsnelheid van 10 cm/s, dat zal wel lukken.
Zelf heb ik tot nu toe steeds de oude stalen leiding gewoon goed roestvrij geborsteld en vervolgens goed geverfd (botenlak, waarmee ik ook t chassis doe), dat werkte eigenlijk ook wel prima.
Zelf heb ik tot nu toe steeds de oude stalen leiding gewoon goed roestvrij geborsteld en vervolgens goed geverfd (botenlak, waarmee ik ook t chassis doe), dat werkte eigenlijk ook wel prima.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Brandstofleiding
Bij mijneerste restauratie heb ik koperleiding rond 6 gebruikt. Gaat al 20 jaar mee auto loopt ook prima.Is oude stookolie leiding. Groeten Lordje.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Brandstofleiding
6mm lpg leiding werkt prima
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Brandstofleiding
Ik ben overtuigd: 6 mm koperleiding met een wand van 1 mm dikte gaat werken. Heb nog even de stalen leiding gemeten (voor zover je die exact kunt meten), en die wijkt minimaal van die maten af. Bedankt voor jullie advies.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: Brandstofleiding
zelf koop ik altijd een nieuwe 6 mm koperleiding 3.5 meter is genoeg voor een 4 en het kost maar iets van 17 euro en je kan er weer jaren tegen aan ook koop ik bij intratuin de rubber mantel die er van af de fabriek om heen hoort
Re: Brandstofleiding
Precies dat heb ik gedaan: 3.50 koperen leiding 6mm plus 1 meter slang om de leiding te beschermen op plekken waar dat moet. Plus meteen een nieuw filtertje. Was wél wat meer kwijt voor die leiding; koper is duurder geworden, en ik weet dat ik voor remleiding van 4.75 mm al € 5,60 per meter moest betalen.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Brandstofleiding
Wat je ook kunt doen is de brandstofleidingen vervangen voor tyleen-slangen of je koperen in krimpkous met lijn erin die weer zorg dat corrosie geen kans krijgt. (tyleen-slang kun je goedkoop uit sloopauto's halen, bij verschillende fabrikanten lopen ze tegenwoordig door de auto heel zijn dus schoon en onbeschadigd)