Wanneer ik met meer dan 1 persoon in mijn 4tje zit en een scherpe bocht naar rechts maak lijkt mijn rechterachterwiel aan te lopen.
Dit weet ik niet zeker maar zo klinkt het in iedergeval. Aan de band dacht ik niets te kunnen zien. Linksachter heb ik er geen last van.Van achter gezien lijkt hij niet scheef te staan.
Kent iemand dit euvel?? Waar kan ik naar kijken?
Rechterbocht, dan gaat je rechter achterwiel naar beneden. Tsja, zou het niet weten. Check even de lagerspeling en alle snoeren en kabels die daar lopen. Krik je auto omhoog en geef het wiel een slinger en wrik er aan.
Geef eens fonetich weer wat je hoort?
Je mag ook als de auto op de grond staat heel hard aan het wiel trekken en duwen. Als het degelijk beweegt, zonder dat je auto bijna omvalt, dan mag je lassen.
Ik heb dat ook, maar dan aan de rechterkant. Eerst was het een versleten wiellager, die heb ik vervangen, nu is het een te brede band. Had een lekke en die van m'n reservewiel bleek 10mm breder en loopt zo nu en dan, met zware belasting aan. Nou weet ik dat er mensen zijn die denken dat dat niet zou moeten kunnen en daar hebben ze gelijk in. Bij mij zitten m'n spatbordjes er alleen helaas niet helemaal jofel op, maar dat komt door wat verkeerd laswerk aan de carroserie, maar das een lang verhaal.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
ik zal m eens opkrikken en grondig kijken wat er aan de hand is. Ik hoop niet dat de achteras doorgezakt is ofzo.
Hoe zal ik het geluid fonetisch omschrijven...het klinkt als aanlopen. Een schurend geluid.
Als het kgrrrrrrrrr is en idd klinkt als aanlopen, terwijl je nergens iets kunt ontdekken, dan is je lager gaar en zul je dat moeten vervangen. TIP: vervang gelijk beide kanten
-------
Hm,
Kgrgrgrgrgrgr komt in de buurt.
Waarom moeten zowel links als rechts tegelijk opgekrikt zijn bij het vervangen van de lagers?
Overigens heb ik er dus geen last van als de auto niet zwaar belast is.
Past precies in het profiel, maar geloof me, op een gegeven moment maakt ie altijd herrie. Het is natuurlijk onzin dat beide kanten tegelijk opgekrikt moeten worden voor het verwisselen van een lagertje.
-------
Ik bed el, dat als je ze tegelijkertijd vervangt, dat je dus die wieletjes tegelijkertijd van de grond hebt. Anders krijg je je wiel er niet af, laat staan het lager.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-13 20:15 ]</font>