-Het geluid is een een middelhoge toon en klinkt alsof er iets schuurt/aanloopt (zie ook filmpje onderaan)
-Het geluid lijkt rechtsvoor vandaan te komen, maar dat kan ook vervormde akoestiek zijn.
-Het geluid treedt pas op als de auto goed warmgereden is.
-Na ongeveer een kwartiertje flink doorrijden is het geluid te horen in een bepaalde stand van het gaspedaal, meestal precies tussen gasgeven/motorisch afremmen in bij snelheden boven de 50.
-Bij langer doorrijden treedt het geluid vaker op bij meerdere standen van het gaspedaal.
-Nog langer doorrijden (na bijv. 45 min snelweg) en het geluid is vrijwel constant aanwezig, tenzij ik accelereer of stilsta.
-Het geluid verandert niet van toonhoogte, wel van volume. Hoe hoger de snelheid, hoe harder het geluid. Het overstemt met gemak het geraas van rijden met 100 km/h (jullie weten hoeveel herrie dat maakt in een R4..).
-Het geluid is ook te horen met de koppeling ingetrapt en/of de versnelling in z'n vrij bij uitrollen, totdat ik helemaal stilsta.
-Het geluid dreunt door tot in de auto zelf, je voelt het zelfs door de pedalen heen
Ik heb de auto bij de sleuteldag in Midwoud op de brug gehad, maar niets zorgwekkends kunnen zien aan de aandrijfas of ophanging. Wel waren de remblokjes in verre mate versleten. Deze heb ik inmiddels vervangen, maar het geluid is helaas niet weg.
Hier ook een link naar een filmpje met het geluid (beeld is gedraaid, maar het gaat dus om het geluid

https://www.youtube.com/watch?v=jxxiyoL ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ideeën spuien mag hieronder

groeten Jelle