4cv kopen

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Patrick82

4cv kopen

Bericht: # 162713Bericht Patrick82 »

Hoi,

Ik ben aan het rondkijken naar een oude renault om als oldtimer/hobby aan te schaffen. Wat zijn de punten om rekening mee te houden bij aanschaf van een 4cv? Zijn uiteraard oud en weinig pk maar vind het leuke autootjes. Ben zelf redelijk handig in simpel onderhoud.

Ik heb het dus over deze auto:

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_4CV" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag jullie feedback.

Greetz
dick holtrop
Contacteer:

Re: 4cv kopen

Bericht: # 162715Bericht dick holtrop »

Ben bang dat je niet veel respons krijgt. De r4club is voor modelen na 1961, de 4L etc

Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
JelleP

Bericht: # 162717Bericht JelleP »

De Renault 4CV is een geheel andere auto dan de Renault 4. Alleen het motortype komt enigszins overeen met dat van de eerste R4 varianten. Zoals bij de meeste oldtimers geldt is de staat van het chassis belangrijker dan dat van de carrosserie (zolang de roestgaten er niet in staan). Een rot chassis in een ogenschijnlijk mooie auto is niet iets dat je wilt. Motorisch gezien zal je niet tegen heel veel problemen aanlopen qua vervangende onderdelen gok ik, ik denk zelfs dat je met wat creativiteit wel een R4 motor in kunt bouwen.

Het is ook belangrijk om even eerlijk aan jezelf te vragen wat je ter beschikking hebt qua middelen en geld.
Zonder overdekte stallingsplaats zul je nooit klaar zijn met het bijwerken en oplappen van je auto, en grote klussen uitvoeren langs de stoeprand is ook niet ideaal. Aan de andere kant koop je een auto om in te rijden en wat heb je aan een in concoursstaat verkerend topmodel onder een zeiltje in een garage?

Ik zou het eens vragen via een club die wat breder gericht is op Renault oldtimers (Renault Vrijbuiter Vriendenclub?), of een 4CV club die je buiten Nederland wel hebt. Google maar eens op 4CV club.

Succes, ben heel benieuwd wat het wordt! Ik vind de 4CV misschien wel leuker dan de R4 (ik hoop niet dat ik dat hardop zei op dit forum (moon) )
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Okido
Contacteer:

Bericht: # 162721Bericht Okido »

Vraag het eens bij de Club d'Anciennes Renault des Pays Bas afgekort CAR. Deze club is ooit begonnen als een 4CV club en heeft zeker een paar honderd leden met een 4CV.

http://www.renaultklassiek.nl/
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Patrick82

Bericht: # 162749Bericht Patrick82 »

Dank voor jullie tips en opmerkingen. Ik ga bij die clubs eens informeren. :)
Plaats reactie