Sinds een tijdje ploft mijn R4'tje wanneer het gaspedaal wordt losgelaten of er op de motor geremd wordt. Heb al verschillende dingen vervangen, maar geen resultaat. In tussentijd wordt het ploffen er ook niet bepaald beter op... Na wat opzoekwerk op het forum ben ik reeds wat wijzer geworden. Waarschijnlijke oorzaak is een probleem met het vacuüm gebeuren. Even een lijstje van wat er in tussentijd al gebeurd is:
- Installatie van een 123 Ontsteking (dus vacuümvervroeging zou ok moeten zijn)
- Nieuwe bougies (Er zaten eerst 'NGK R' in, zogenaamde weerstandbougies, nu zijn het er zonder weerstand, iemand een idee wat aangeraden is in combinatie met een 123 ontsteking?)
- Nieuwe bobijn
- Nieuwe uitlaatdemper
- Kleppen gesteld en compressie gemeten, was allemaal tussen 9 en 11,5 bar, dus geen verbrande klep lijkt me dan
- Ontsteking afgesteld op 6° (zoals het hoort op een GTL motortje met ontsteking R244 D61 volgens de site van la 4l de Sylvie)
- Vacuümslangetje gecontroleerd en stevig bevestigd.
Enige waar nog niet aan geraakt is, is de carburator. Hier durf ik niet goed aan beginnen omdat de afstelling ervan me wat afschrikt. Iemand een goed adresje om deze eens te laten kuisen en weer afstellen? (België of toch in de buurt van België)
Wat is best de volgende stap die ik onderneem?
Bedankt!