
Maargoed, nu komen mijn vragen. Voor het afstellen van de torsieassen moet je de schokdemper vervangen door een draadstang, en de afstand afregelen op 280mm. Voor bestelwagens is dit 290mm en voor speciale uitvoeringen 295mm.
Nu lijkt mij de wagenhoogte met 280mm wel heel hoog te zijn, ik heb even vergeleken met mijn donorwagen, en dan moet ik de as een heel stuk omlaag duwen om aan 280mm te kunnen geraken.
Mijn wagen is nu wel een GTL met gietijzeren assen, moet ik dit dan misschien onder speciale uitvoering verstaan en alles op 295mm afstellen?
Een andere vraag zijn dan weer de silent blocks, gezien mijn originele silent blocks na een 4l trophy doorgescheurd waren heb ik niet de exacte plaatsing kunnen aftekenen, maar ik kan men donorwagen als voorbeeld nemen. Echter vraag ik me dan af, staan deze silent blocks met opgekrikt wiel volledig ontspannen of net niet? Want het lijkt me dat deze rubbers bij het inveren van de wagen wel zeer veel krachten te verduren krijgen.