Een paar bescheiden foto'tjes. De achterspatborden zitten erin, en alvast met de kwast een primerlaag. Ik schuur dit t.z.t. weer licht op als de zwarte lak erop kan.
Even een vraag, is het een idee om de uiteinde van de swingarmen met plaat dicht te lassen met daarbij een ontwateringsgaatje aan de onderzijde? Dat dit zo voorkomt dat er modder en andere troep zich verzameld?
Ik ben intussen ook wat verder met de bodemplaat, maar nog geen foto'tjes van gemaakt. Vorige week vooral bezig geweest met mijn AX: koelvloeistof ververst & motor geflushed en enkele koelwaterslangen vervangen. En vooral, een dashboardknopje voor het handmatig inschakelen van de ventilator. Stond al een jaar op het to-do lijstje..
Dat dicht lassen lijkt mij een goed plan, die reparatiedelen voor de zwingarmen zitten met puntlasjes aan elkaar, dat kiert dus van alle kanten en dat moet op den duur mis gaan. Zelf reconstrueer ik die dingen zelf en las ze dan ook aan de achterkant dicht.
Waarom las je trouwens sommige dingen volledig door? Oorspronkelijk zitten aan alle platen lippen die met puntlassen aan elkaar zitten, ik zie dat jij ook wel eens op de kopse kant van zo'n lip een volledige las legt.
Hooooi Bertje, wat bedoel je precies met de lippen? Soms geeft ik er inderdaad de voorkeur eraan om de naden - naast de puntlassen - dicht te lassen. Na verloop van tijd gaat er altijd vocht tussen dringen. Dan maar dichtlassen en binnenzijde volspuiten met vet. Baat het niet schaadt het niet, toch?
Das precies wat ik bedoel, ja. Lassen naast de puntlassen die de boel ook al voldoende bij elkaar houden. Wat het schaadt is dat je bij een eventuele tweede reparatie (over 15 jaar) de rotte plaat er veel moeilijker uit krijgt als alles rondom gelast is. Zelf geloof ik meer in lassen zoals origineel en vervolgens veel beter afkitten dan Renault het heeft gedaan.
Haha jazeker! Fijn dat die troep van de auto af is. Ik ben aan het nadenken hoe ik de roest aan de binnenzijde het beste kan omvormen. Ik denk dat het een rustico artikel gaat worden..
Het chassis en de wielophanging ga ik spuiten met Sigma 2-componenten zwarte lak. Het is even in de buidel tasten maar volgens mij wel één van de betere lakken. Als het op schepen werkt, dan ook op een auto lijkt me
Dit is trouwens hét moment om te besluiten of je eventueel wil ombouwen naar schijfremmen vooraan. Dat moet de handrem namelijk naar achteren en heb je andere ankerplaten op je achteras nodig.
Links trouwens ook.. Chassis heeft daar ook een behoorlijke deuk opgelopen
R4 foetsie!
Hoppa, naar buiten om te genieten van de zon en om de ergste oppervlakte roest weg te stralen.
Nu is het moment om inderdaad na te denken om de remmerij om te bouwen naar schijfremmen. Misschien qua stopkracht wel het beste, maar de noodzaak om nu ingewikkeld te gaan doen heb ik nu niet zo een zin in
jurjenz schreef:
Nu is het moment om inderdaad na te denken om de remmerij om te bouwen naar schijfremmen. Misschien qua stopkracht wel het beste, maar de noodzaak om nu ingewikkeld te gaan doen heb ik nu niet zo een zin in
Punt is dat t wel meevalt hoe ingewikkeld dat is, en als je dan toch gaan ombouwen, dan liefst vóór t spuiten, toch?