Ik ben al jaren een grote fan van de Renault 4 - en ik zou er graag een kopen.
Ik heb een Type R4 gezien bij een dealer, maar ik vraag mij of jullie weten welke type dit is?
Er zijn maar 4 ramen, waarvan het achterste gedeelte dicht is.
Volgens de verkoper is dit een type R4 uit 1986 met een motor van 0.8l, in mijn onderzoek kan ik dit model nergens vinden.
Standaard versie, de goedkoopste Renault 4 (zonder achtervoegsel) werden in België onder andere gebruikt door Belgacom (Telefoon maatschappij) Mij hebben mensen me verteld dat ze deze kochten en dat de dealer bij levering de achterste ramen erin plaatste zodat het leek of dat ze een duurder model hadden gekocht.
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de reactie! Heel goed om te weten. Weten jullie toevallig ook wat voor motor in deze type werden geleverd? Ik meen dat deze met een 0.8l komt.
Het vermogen van mijn R4 met 845 cc. is volgens http://www.rdwovi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : 21 KW (ongeveer 28 pk).
Volgens mij had de 956 cc. hetzelfde vermogen als de 1108 cc. (34 pk)
Laatst gewijzigd door ervaar.R4 op ma feb 01, 2016 2:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Behalve als je een 4x4 Sinpar hebt
...1108 cc., met de uitlaat voor het achterwiel i.v.m. aandrijving van de achterassen die 'in de weg' zit.
'Nadeel is wel dat de demper (net als bij de 845 cc.) onder het linkervoorspatbord zit...
De demper wordt nogal heet, waardoor de lak gaat barsten op die plek...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
a_ronq schreef:Volgens de verkoper is dit een type R4 uit 1986 met een motor van 0.8l, in mijn onderzoek kan ik dit model nergens vinden.
Het is niet verwonderlijk dat je dit model niet terug kan vinden. Hij werd weliswaar genoemd in de folders (als '4'), maar die toonden alleen foto's van de TL en de GTL. Geleverd (i.i.g. in Frankrijk maar vast ook in België en wellicht ook elders) t/m 1986.