Cilinderkop 956cc motor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Cilinderkop 956cc motor
Weet iemand of de cilinderkop van de 956cc motor (motorcode C1C C7/08, bouwjaar 92) anders is dan die van de GTL? Heb er eentje staan waarvan waarschijnlijk een of meerdere kleppen kaduuk zijn, ben de reparatieopties aan het afwegen, kopwissel lijkt het snelste. Maar ik kan me voorstellen dat de kop herontworpen is voor de 956cc motor om uit dat kleinere blok toch ongeveer het vermogen van een GTL te knijpen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Cilinderkop 956cc motor
ha Bertje,
Vermoedelijk zelfde kop maar andere koppakking.
Het is immers een familie van motoren waar met de boring van de bussen het slagvolume wordt bepaald
Je kunt het volume van de verbrandingsruimte toch bepalen? Weet je het zeker.
Vermoedelijk zelfde kop maar andere koppakking.
Het is immers een familie van motoren waar met de boring van de bussen het slagvolume wordt bepaald
Je kunt het volume van de verbrandingsruimte toch bepalen? Weet je het zeker.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Cilinderkop 956cc motor
Ik heb nog wel een kop van een 956 cc motor staan.
heeft 120.000 gelopen.
heeft 120.000 gelopen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: Cilinderkop 956cc motor
De verbrandingskamer van de C1C C7/08 is 35,98 cm3, die van de GTL is 27,8 cm3. De kop van C1C is ook 1,65 mm hoger.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Cilinderkop 956cc motor
Dank voor de info, Ido. Dan ga ik eens kijken of de C1C kop te reviseren is ipv dat ik er meteen een GTL-kop op zet.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Cilinderkop 956cc motor
Schroefdraad van eerste bougie blijkt kapot. Of eigenlijk zit er een gaatje net naast de schroefdraad. Andere cilinders hebben compressie van dik 10 bar (koud)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Cilinderkop 956cc motor
Ha Bertje
ik heb kleine konische stalen pennetjes. Kun je misschien in het gaatje drijven.
vr gr Fons
ik heb kleine konische stalen pennetjes. Kun je misschien in het gaatje drijven.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Cilinderkop 956cc motor
Het is een langgerekt gaatje, dus dat gaat m niet worden. Denk meer dat er een luchtbelletje in het gietmateriaal zat, of dat t materiaal om een andere reden lokaal wat zwakker was. Dit is naar buiten doorgeslagen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Cilinderkop 956cc motor
Moet te repareren zijn
Kom maar een keer langs
vr gr Fons
Kom maar een keer langs
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Cilinderkop 956cc motor
Gisteren aan de slag gegaan met de kopwissel. Hiertoe moest onder andere de dynamo eraf en kwam het bougiegat van de eerste cilinder beter in zicht. Uiteindelijk bleek de cilinderkop daar toch nog goed te zijn :S Het zal lichtwerking of zo zijn geweest waardoor ik dacht dat het gat uitgeslagen was, uiteindelijk bleek alleen de schroefdraad beschadigd, maar ik heb deze kunnen nasnijden en is weer goed. Nu ook op deze cilinder 10 bar compressie.
Motor loopt echter nog steeds als een natte krant. Soms loopt hij een paar tellen mooi, maar dan wordt de motorloop weer onzeker en slaat-ie af. De vorige eigenaar dacht aan een kapotte koppakking, maar zijn verhaal paste niet overduidelijk bij stranden met een oververhitte motor. Er zit wel wat mayo onder het kleppendeksel, maar de wagen werd vooral voor korte ritjes gebruikt en heeft een jaar stil gestaan. Koelsysteem zat wel vol lucht en de koelvloeistof was niet bepaald meer helder, blok heeft misschien toch te weinig koeling gehad door gebrek aan vloeistof/dichtgeslibd koelkanaal? Wat denken jullie?
Motor loopt echter nog steeds als een natte krant. Soms loopt hij een paar tellen mooi, maar dan wordt de motorloop weer onzeker en slaat-ie af. De vorige eigenaar dacht aan een kapotte koppakking, maar zijn verhaal paste niet overduidelijk bij stranden met een oververhitte motor. Er zit wel wat mayo onder het kleppendeksel, maar de wagen werd vooral voor korte ritjes gebruikt en heeft een jaar stil gestaan. Koelsysteem zat wel vol lucht en de koelvloeistof was niet bepaald meer helder, blok heeft misschien toch te weinig koeling gehad door gebrek aan vloeistof/dichtgeslibd koelkanaal? Wat denken jullie?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Cilinderkop 956cc motor
Dit is toch wel een serieuze witte brei als het ook op de kleppen zit. hoe is de olie? Het lijkt of dat er geen zuivere olie op de kleppen komt.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cilinderkop 956cc motor
Dit is foute boel. Pakking stuk
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: Cilinderkop 956cc motor
Ja? Is dit echt meer sludge dan opgebouwd kan worden door steeds korte ritjes te maken? Want de wagen is niet op spectaculaire wijze heetgelopen en met een grote witte pluim uit de uitlaat in de berm beland, dat vind ik er zo vreemd aan...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Cilinderkop 956cc motor
Er kan wel eens wat wit op de oliedop zitten van condensatie als de motor lang heeft stil gestaan maar dan moet de kop nog goed gesmeerd zijn met (zwarte)olie en bij jou ziet die er ook wit uit.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cilinderkop 956cc motor
Bij mij was het het zelfde een aantal jaren terug. Ik moest steeds koelvloeistof bijvullen en de motor begon steeds slechter te lopen. Achteraf bleek alle koelvloeistof in de carterpan te zitten en zat er ook witte sludge onder de dop van het kleppendeksel.
De koppakking is toen vervangen en daarmee het probleem opgelost.
Dus ik denk dat je er toch aan moet geloven René
De koppakking is toen vervangen en daarmee het probleem opgelost.
Dus ik denk dat je er toch aan moet geloven René
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013