koppakking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tommy

Bericht: # 15802Bericht Tommy »

een probleem van mijn inmiddels tweede r4 is dat de koppakking lekt is dit alleen een kwestie van de pakking vervangen, ik geloof dat er meer elende bij kwam als je er te lang mee door rijdt
GTL '84 blauw
Ron

Bericht: # 15804Bericht Ron »

Ja. daar komt meer ellende bij, tot in het extreme toe.
Zo spoedig mogelijk vervangen is het devies.
Als je het karwei aanpakt zoals het moet laat je gelijk je kop vlakken. Mijnes was daarna feller en zuiniger, en de pakking lekte ook niet meer.
Het is geen klein karwei, maar met wat vrije tijd best te doen. Er moet gewoon veel los, da's al.
Ron

Bericht: # 15805Bericht Ron »

En van dat anti-lek spul, Bars Leaks (kan dat?), schijnt ook nog wel eens te kunnen helpen. Je zou de gok kunnen wagen voor die 8 euro. Als het niet helpt en je begint aan de reparatie dan tap je je koelsysyteem toch af. Als je die rotzooi d'r uit wil hebben is het er dan maar meteen uit.
Leo

Bericht: # 15828Bericht Leo »

Bars leak is eigenlijk bedoeld voor kleine lekkages van je radiator e.d. Als de koppakking alleen koelwater in je olie lekt zou het mogelijk kunnen werken. Als de koppaking anders lekt lijkt het me onwaarschijnlijk.
Ik hoor hier ook nogal verhalen over koelsystemen die bij een 4tje snel verstopt gaan zitten. Daarin lijkt me dit een averechtse werking hebben.
Tommy

Bericht: # 15893Bericht Tommy »

wel duur trouwens zo'n koppakking setje, ik ga het maar wagen denk mits ik eerst mijn andere weer aan de praat krijg
GTL '84 blauw
Plaats reactie