Cilinderbussen zuigers etc.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
daar was ik weer. ik heb nu het volgende probleem: ik heb mijn cilinderbussen te voorschijn gehaald. en ik had cilinder 1 netjes gemarkeerd en de boel op volgorde gelegd. maar er is wat foutgegaan en ik ben nu de volgorde kwijt.
hoe kan ik dit oplossen, en wat zijn de gevolgen waneer ik de rommel niet weer op volgorde inbouw.
twee van de vier bussen zijn aan de binnenkant iets geroest. hoe kom ik daar vanaf. oh en by the way, ik heb al nieuwe zuigerveren gehaald een tijd geleden.
en mijn derde vraag:
de lagerkappen van de drijfstangen zijn gemarkeerd, ( L2,N2,L4,N4) hoe is de volgorde dan ook weer, ik ben dat vergeten.
hoofdlager 2 zit het dichtst bij het vliegwiel en vier het verst. en aan weerszijden van deze komt een drijfstang. welke letter waar...
bij voorbaat dank
hoe kan ik dit oplossen, en wat zijn de gevolgen waneer ik de rommel niet weer op volgorde inbouw.
twee van de vier bussen zijn aan de binnenkant iets geroest. hoe kom ik daar vanaf. oh en by the way, ik heb al nieuwe zuigerveren gehaald een tijd geleden.
en mijn derde vraag:
de lagerkappen van de drijfstangen zijn gemarkeerd, ( L2,N2,L4,N4) hoe is de volgorde dan ook weer, ik ben dat vergeten.
hoofdlager 2 zit het dichtst bij het vliegwiel en vier het verst. en aan weerszijden van deze komt een drijfstang. welke letter waar...
bij voorbaat dank
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
- Locatie: Poederlee
Sorry voor de late reactie. Niet dat het wat uitmaakt; zelfs Dr.Quatre kent deze typering niet. Heb op dit moment een 1100tje open liggen, maar vind op de drijfstangkappen dezelfde merktekens. Misschien is het bij een 850 anders, maar die zit nog dicht en bovendien muurvast, dus blijf ook ik het antwoord schuldig.
Je m'excuse.
Dr.Quatre.
Je m'excuse.
Dr.Quatre.
Je zou verder kunnen gaan met de klus in de veronderstelling dat die codes er voor de onnodige precisie ingehamerd zijn.
Gok gewoon wagen?
Of nog even in je goeiste Frans een noodkreet slaken op die Franse Quatrelle site.
Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken, maar zelfs daar niets over de codes.
Wel de waarschuwing dat de zuigers als set met de bussen geleverd worden en dat je die dus bij elkaar moet houden, maar jij hebt gebruikt spul.
Als dat aan de orde is dan geldt nog steeds dat je de zuigers, de bussen én da lagerschalen op dezelfde positie moet inbouwen als je ze d'r uitgehaald hebt. Het boek spreekt dus niet over nummers op een bepaalde plaats, maar steevast over "merk de afzonderlijke delen en hun positie in het blok".
Tsja, da's nu juist wat je mist en niet iets wat iemand anders kan vertellen.
Gok gewoon wagen?
Of nog even in je goeiste Frans een noodkreet slaken op die Franse Quatrelle site.
Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken, maar zelfs daar niets over de codes.
Wel de waarschuwing dat de zuigers als set met de bussen geleverd worden en dat je die dus bij elkaar moet houden, maar jij hebt gebruikt spul.
Als dat aan de orde is dan geldt nog steeds dat je de zuigers, de bussen én da lagerschalen op dezelfde positie moet inbouwen als je ze d'r uitgehaald hebt. Het boek spreekt dus niet over nummers op een bepaalde plaats, maar steevast over "merk de afzonderlijke delen en hun positie in het blok".
Tsja, da's nu juist wat je mist en niet iets wat iemand anders kan vertellen.
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
mhh
ik heb :
*nieuwe zuigerveren
*nieuwe lagerschalen (drijfstang en hoofd)
ik druk de zooi gewoon at random in elkaar en ik zie wel of het ploft!!
in ieder geval bedankt voor de reacties.
ik ga nu eerst een test sleutelbank voor die motor lassen, en dan draai ik de boel in elkaar.
maar een ding, lopen zal het kreng
ik heb :
*nieuwe zuigerveren
*nieuwe lagerschalen (drijfstang en hoofd)
ik druk de zooi gewoon at random in elkaar en ik zie wel of het ploft!!
in ieder geval bedankt voor de reacties.
ik ga nu eerst een test sleutelbank voor die motor lassen, en dan draai ik de boel in elkaar.
maar een ding, lopen zal het kreng
