HELP! Milieuzone Rotterdam
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Re: HELP! Milieuzone Rotterdam
Dit artikel maakt maar weer eens duidelijk dat politici pas gaan nadenken als het te laat is. Waarom hebben ze dit niet zelf bedacht voordat ze met de regeling instemden? Wat een stelletje stumpers bij elkaar! Tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid op grote schaal!
Wat een waanzin weer.....en het kabintet geeft iedere stad daarin de vrije hand....
Zomaar iemands hobby afpakken.....en kun je geen nwere auto betalen als je er dagelijks mee rijd, dan heb je pech....bah
Zomaar iemands hobby afpakken.....en kun je geen nwere auto betalen als je er dagelijks mee rijd, dan heb je pech....bah
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- dick holtrop
- Contacteer:
ik was eigenlijk wel eens benieuwd wat nu een R4 uitstoot? ten opzichte van een gloednieuwe dikke BMW 7 serie van 2500 kg? wie kan daar een zinnig antwoord op geven?
zelf zou ik het een ramp vinden als mij dit overkomt ik leef zeker mee en blijf het volgen.
#
groet Dick
zelf zou ik het een ramp vinden als mij dit overkomt ik leef zeker mee en blijf het volgen.
#
groet Dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
Ik ga binnenkort een 4 laten herkeuren, en vraag er een 4-gaskeuring bij om de uitstootcijfers te gaan vergelijken.
Kunnen we vast gezamenlijk ontheffingen aanvragen
Rudolf
Kunnen we vast gezamenlijk ontheffingen aanvragen
Rudolf
-
Is per auto (R4) verschillend... ik heb er een in de familie die 3.0 aangeeft maar die waar altijd mee rij heeft slechts 0,1...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Utrecht, Rotterdam... andere steden... en dan uiteindelijk heel Nederland?
Ben benieuwd wat de Rotterdamse Gemeenteraad er in september mee gaat doen.
Ben benieuwd wat de Rotterdamse Gemeenteraad er in september mee gaat doen.
Vanaf 2019 mogen auto's met een bouwjaar van voor 1992 (benzine en diesel) niet meer in de milieuzones komen, dit staat in een "nieuwe wetten" app.
Ben ik blij, dat ik een Goelette uit 1953 op gas heb (kenteken)
Ben ik blij, dat ik een Goelette uit 1953 op gas heb (kenteken)

-
1953 mag dan wel? mijn Goelette is van 1954, diesel...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
"Help! Te weinig vervuiling" door Simon Rozendaal
in de ELSEVIER van 30 mei 2015.

in de ELSEVIER van 30 mei 2015.

Gisteravond is er over vergaderd op het stadhuis van Rotterdam. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
- dick holtrop
- Contacteer:
misschien zijn ze van gedachte veranderd na het VW schandaal!! 

het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
Er is niets nieuws uitgekomen ......
Alleen meer bevestigd ! alles draait om geld ..... Leges te betalen voor ontheffingen .... !!
je kunt de video van de "vertoning" downloaden .
Vreemd vind ik het wel dat Utrecht niet de bezine auto's buitensluit en Rotterdam wel ,en niemand zegt daar iets over ?
Alleen meer bevestigd ! alles draait om geld ..... Leges te betalen voor ontheffingen .... !!
je kunt de video van de "vertoning" downloaden .
Vreemd vind ik het wel dat Utrecht niet de bezine auto's buitensluit en Rotterdam wel ,en niemand zegt daar iets over ?
2. Langdurige ontheffingen zullen worden verleend voor:
a. Eigenaren van oldtimers: voor auto's ouder dan 40 jaar op de dag van rijden
in de milieuzone.
d. Eigenaren van youngtimers (auto's tussen 25 en 40 jaar): langdurige ontheffing voor voertuigen tussen 25 en 40 jaar oud, die door hun uitstraling en karakter de aard van hun bedrijf vormen (trouwauto, foodtruck). De auto moet wel reeds in hun bezit zijn voor het gemeenteraadsbesluit over de koersnota (1 juni 2015)
pfff .........Leges ontheffingen
De kosten voor het systeem voor ontheffingen is ontwikkeld voor de drie gebieden Maasvlakte, 's-Gravendijkwal en de milieuzone. Voorstel is om in 2016 een gelijk tarief te hanteren voor de alle drie gebieden. Het voorstel is om voor de dagontheffing ë 24,90 te hanteren en voor een langdurige ontheffing E173,50. In geval van ontheffing vracht voor de Maasvlakte is de ontheffing maximaal een halfjaar geldig, met dit tarief van E 178,50
Met de belangenpartijen uit de vervoerssector zijn we reeds in contact over noodzakelijkheid en billijkheid van de leges, we trekken hierin samen op.
-
Volgens mij zou de bevolking van Rotterdam de milieuzone net zo serieus moeten nemen als de politiek de belangen van de burgers... Tijd voor revolutie! Jaag het politieke tuig, dat altijd met z'n vingers in de portemonnee van een ander zit, het land uit!