Nieuw op dit forum, nieuw lid van de R4 club maar niet onbekend met ons aller geliefde voertuig de Renault 4.
Als 22 jarig knulletje, kocht ik mijn eerste auto in 1987. jawel een R4 t.w. een blauwe GTL bouwjaar 1983 (JY-28-PS) met krap 45000 op de teller. Ik kocht de R4 bewust want ik was op jongere leeftijd al verknocht aan het die eigenwijze auto in het straatbeeld van Nijmegen.
Wat was ik trots op m'n R4 en wat heb ik er mee gereden en ik zeg ronduit en met vol trots gereden!!!
Woon-werk verkeer was standaard en daarnaast 's avond overal heen, in de weekenden volop toeren door Nederland naar concerten, op vakantie met mijn parachutes achterin overal heen door Europa, de bergpassen over in Zwitserland, Frankrijk en Italië (ik ben niet claustrofobisch maar tunnels zijn saai pfffffff).
Ik heb (bijna) altijd zelf overal aan gesleuteld en onderhouden. Wat me als jonge bestuurder verbaasde was de betrouwbaarheid van de R4, gewoon niet kapot te krijgen, ehhh op de bekende roest na dan

Na 5 jaar (in 1992) ruilde ik 'm in, met pijn in mij hart. De teller stond op krap 485000 km... bijna 4,5 ton km in krap 5 jaar met die eerste R4.
Je eerste auto, die vergeet je nooit en al helemaal niet de R4 die vergeet je nooit meer.
En nu, samen met mijn vrouw Resy, zijn we de trotse eigenaars van een R4. Weer een GTL, weer een blauwe, hetzelfde interieur, hetzelfde gevoel, de geur etc. etc. ditmaal met bouwjaar 1985. Vorig jaar gekocht bij Han Kleinjan, en samen met mijn oudste zoon Jelle (15) zijn we heerlijk aan het sleutelen. Puur voor het behoud van onze klassieker en om het straatbeeld mooi en levendig te houden.



