geen carte grise
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
geen carte grise
Beste allemaal,
Ik heb een mooie 4 gekocht in Frankrijk maar (ja et is bijna altijd een maar) auto had geen carte grise. Eigenaar is gestorven, geen familie gehad, en auto is terecht gekomen brocante (iemand die oude spoelen verkoopt). Ik heb wel een papier van de verkoper dat ik auto bij hem heb gekocht.
Heeft iemand ervaring hoe je auto toch op Nederlandse kenteken platen kan zetten?
mvg en bedankt,
Andrej
Ik heb een mooie 4 gekocht in Frankrijk maar (ja et is bijna altijd een maar) auto had geen carte grise. Eigenaar is gestorven, geen familie gehad, en auto is terecht gekomen brocante (iemand die oude spoelen verkoopt). Ik heb wel een papier van de verkoper dat ik auto bij hem heb gekocht.
Heeft iemand ervaring hoe je auto toch op Nederlandse kenteken platen kan zetten?
mvg en bedankt,
Andrej
Re: geen carte grise
heb je de RDW al gebeld? dat zou ik als eerste doen.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Honda Helix CN250 1986
Beste Eelco,
Nee nog niet, ga ik doen, maar ik dacht eerst via forum extra informatie te krijgen.
mvg,
Andrej
Nee nog niet, ga ik doen, maar ik dacht eerst via forum extra informatie te krijgen.
mvg,
Andrej
-
In Frankrijk bestaat de mogelijkheid om via de FFVE een nieuwe carte grise aan te vragen voor voitures de collection. De FFVE is de Franse Fehac. Meer info op de wesite. Even googlen. Volgens mij accepteert de RDW geen auto's zonder carte grise meer. Vroeger wel.
Beste Tim,
Bedankt voor e-mail en informatie. Ik zou dan toch eerst lange weg via FFVE moeten doen. Ik hoopte dat een andere mogelijkheid is.
Met vriendelijke groet,
Andrej
Bedankt voor e-mail en informatie. Ik zou dan toch eerst lange weg via FFVE moeten doen. Ik hoopte dat een andere mogelijkheid is.
Met vriendelijke groet,
Andrej
zoals gezegd....... ff RDW bellen.... 

Renault 4 R1123 845cc 1968
Honda Helix CN250 1986
Honda Helix CN250 1986
-
Koop een Frans R4 wrak van het juiste jaar en met dezelfde kleur én een carte grise. Mep het chassisnummer op de juiste plek en wissel de id plaatjes om. Daarna naar de RDW. Met een NL wrak hoef je niet eens langs de RDW.
De simpelste oplossing.
Of het verstandig is moet je zelf bedenken!
De simpelste oplossing.
Bij elke andere model zou ik dat doen, maar dit is een zeer mooie 4 "de base" 61/62 jaar (productienummer ca 12000), chassis alsof die gisteren uit fabriek is gekomen. Dat zou zonde zijn. maar bedankt voor de tip!
Ik weet niet precies hoe ik de foto's op de site kan platsen, ander zou ik heb gedaan.
Ik weet niet precies hoe ik de foto's op de site kan platsen, ander zou ik heb gedaan.
-
RDW bellen; is geen probleem om zo'n oude auto naar NL kenteken te keuren
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
domme oplossing... 10 jaar geleden ging dat misschien maar tegenwoordig hebben ze wat geleerd bij de RDW...jandoe1000 schreef:Koop een Frans R4 wrak van het juiste jaar en met dezelfde kleur én een carte grise. Mep het chassisnummer op de juiste plek en wissel de id plaatjes om. Daarna naar de RDW. Met een NL wrak hoef je niet eens langs de RDW.
De simpelste oplossing.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Contacteer:

Dit is hem of haar
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- dirkoosterhoff
Mooooi! 

Ik heb hem in het echt gezien: heel mooi!!!
Rudolf
Rudolf
Toen ik ging kijken naar mijn f4 was de eigenaar de carte grise ook kwijt.
Maar hij kon gewoon een andere aanvragen bij de prefecture, en dat was snel geregeld.
Maar de auto stond wel op zijn naam dus dat zal in dit geval niet zo makkelijk zijn.
Maar hij kon gewoon een andere aanvragen bij de prefecture, en dat was snel geregeld.
Maar de auto stond wel op zijn naam dus dat zal in dit geval niet zo makkelijk zijn.