Daarna de chassis laten zandstralen bij iemand en dan begonnen met alle Gaten en gaatjes.
De onderplaat zat vol met kleine gaatje en al enkele plaatsen die al eens waren hersteld dus heb ik ervoor gekozen om een nieuwe te gebruiken.
De al reeds herstelde plaatsen zal ik ook opnieuw doen.
Dit zijn zowat de foto's hopelijk krijg ik hem nog helemaal in elkaar erna maar ik wil hem wel goed onder handen nemen dat ik een paar jaar verder kan ermee
Met jullie hulp zou dat wel moeten lukken hé
Nu wachten tot het terug wat warmer is om wat verder te doen met het lassen van de chassis.
Jij gaat grondig te werk! Maar pas op dat je t niet overdrijft, geen werk zoeken waar t niet zit. Moesten de binnenschermen vooraan er namelijk wel persé af?
Tip voor laswerk aan t chassis: niet te veel materiaal in 1x weghalen, anders heb je straks een strak gerestaureerd maar ook een krom chassis :S
En dan nog een tip: nu je toch aan de slag bent en de wagen helemaal uit elkaar hebt gehaald zou je kunnen overwegen je TL te upgraden naar GTL. Ik heb dat zelf ook gedaan, dus trommelremmen vooraan vervangen door schijfremmen, handrem verplaatst naar de achterwielen en 850cc motor vervangen door 1100cc (bij mij feitelijk 1400cc), zie viewtopic.php?f=18&t=15340&start=135" onclick="window.open(this.href);return false;. Je komt dan een stuk beter mee met het moderne verkeer en zo'n ombouw is niet eens heel erg duur.
Hoe dat zit met Belgische regelgeving kunnen anderen op dit forum je wel vertellen. Het is het overwegen waard omdat het flink bijdraagt aan het rijgenot.
En even over Bertjes upgrade: de Belgische keuring is daar niet zo kapot van, het mag daar niet. En je kan nog steeds keurmeesters treffen die een Ventoux van een Cleon kunnen onderscheiden.
Rudolf
PS: in Nederland is zo'n upgrade inderdaad niet al te lastig.