Misschien herinner je mijn wagen nog van ergens 2007-2009...
Toen was het roest aan mijn R4 nog heel beperkt zichtbaar, maar in 2009 werd het stilaan meer en meer zichtbaar en heeft de auto vele jaren op de oprit gelogeerd en heb ik in een Japanner gereden (nog steeds).
Deze winter heb ik lopen zoeken naar mensen die konden laswerk uitvoeren, maar dat is zoals bij aannemers, ja knikken en nooit meer van zich laten horen. Dus ik heb het heft in eigen handen genomen, MIG laspost gekocht bij rustbuster, accessoires bij alphametal en uren youtube bekeken en google bezocht.
Een halfautomaat komt bij oldtimers en viertjes altijd van pas.

Zoals je ziet zijn het de klassieke plekken, driehoek, voorbalk, bodemplaat en hoeken van de koffer. Vleugels, binnenschermen en vele andere kritieke punten zijn nog in zeer goede staat en zal ik later gaandeweg eens demonteren, behandelen en terug plaatsen. Nu wil ik hem gewoon zo snel mogelijk weer op de weg en hopelijk als ik later mijn eigen woonst heb kan hij bij mij wonen ipv bij de ouders.
Nu vrijdag ben ik begonnen met demontage en afbreken van de rotte voorbalk, dankzij de website van roberto wist ik ongeveer aan wat ik me kon verwachten, maar ik mis vaak nog foto's van de 'tussenfases'. Ik hoop dan ook hier vaak feedback over afbraak en opbouwmethodes te verkrijgen.
Deze week ga ik op zoek naar gasleverancier en staalplaat en hopelijk kan ik in een volgend werkweekendje mijn eerste lassen leggen.
1e vraag:
Om de voorbalk te lassen, gaten ponsen en puntlassen of zijn er betere, makkelijkere methodes?
Met veel dank en groeten,
Jeroen












