Zelf heb ik een kleine 200.000 km met de R4 gereden en de enige grote reparatie was vervanging van de voorassen. Mijn zus heeft de rode R4TL verkocht naar iemand uit Epen, waar ik 'm enkele jaren later nog langs de kant van de weg zag staan glimmen.
Geen enkele latere en zeer veel luxere auto die ik had/heb had echte slaapstoelen, zoals die van de R4 die prachtig aansloten op de zitting van achterbank. Behalve er echt op slapen was er in mijn studententijd nóg wat ...

Nooit meer een auto gehad waar de asbak precies voor de rechterhand wiens pols op de pook bengelde bleef zitten. Het schuifraampje ... sneller had je geen peuk naar buiten.
Het verbruik lag met mijn rijstijl tussen de 1 op 17 en 1 op 18 met als zuinigheidstopper het traject Heerlen/stad Groningen v.v. met 1 op 22,6.
Geweldige auto voor wat betreft de mogelijkheden om spullen (zoals de installatie of instrumenten van onze band) te vervoeren. Dankzij de vlakke laadvloer kon je met regen prachtig droog op de rand van het koffer zitten als je een beetje oplette met de klep.
Nooit meer zó prettig in een auto gezeten als in het 4tje, maar dat kan aan de oude dag liggen.
Nu heeft mijn vrouw in 1978 óók een rode R4 gehad; een GTL, maar die roestte al in de folder, zodat ze 'm binnen een jaar omruilde voor een 5je. Toch heeft ook zij dierbare herinneringen aan de R4.
Wij zijn dus al een hele poos op zoek naar een perfecte R4; liefst een rode of witte TL van '76/'77 dus met het oudere zwarte dashboard en de plaatstalen luchtinlaat.