Een vriend van mijn rijdt een '64-er Renault 4 en heeft problemen met het afstellen van zijn koppeling. Hoe we het ook afstellen, ofwel de wagen ontkoppelt niet voldoende ofwel de koppeling slipt. Gisteren hebben we ernaar gekeken en het lijkt erop dat het druklager een te kleine slag maakt. We hebben het idee dat het hefboommechaniek van pedaal naar druklager niet helemaal klopt, hierbij wat foto's van pedaal, kabel, en scharnierpunt op de voorbalk. De auto is begin jaren 90 van een ruilmotor voorzien van een ruilmotor, mogelijk dat men toen van niet bij elkaar horende onderdelen een ongeveer werkende koppeling heeft samengesteld. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Pedaal: de kabel zit vast met een boutje, maar er lijkt ook een haakje voorzien voor de kabel:
Scharnierpunt op de voorbalk: dit lijkt "overstrekt": de kabel komt niet onder een hoek van 90 graden aan op de hefboom. Binnenkabel te lang?
De hefboom zelf: deze lijkt niet op het onderdeel in Haynes, de hoek die eruit is rechts boven lijkt er met de hand te zijn uitgezaagd.
