Als ik mijn 1968 Renault 4 (motor type 800-01) een paar dagen niet gebruikt heb, loopt het beestje altijd erg brak nadat de motor is aangeslagen bij een koude start. De choke is bijna niet nodig lijkt, maar bij dicht doen merk je toch dat hij wel zeker nodig is om afslaan te voorkomen. Als de auto eenmaal warm is, rijd hij prima en reageert normaal op het gas. Echter, als je een constante snelheid wil aanhouden, met name in de bebouwde kom, dan gaat de auto bokken, horten en stoten. Je moet dan echt wel wat gas bijgeven en dan merk je niets. Als de auto stationair loopt, hoor je af en toe een kleine hik. De auto zou ook wel iets rustiger mogen lopen wat mij betreft.
Ik heb alle boeken klaar liggen om zelf met de auto aan de gang te gaan, echter, ik heb begrepen dat je niet zomaar met een carburateur moet gaan lopen klooien. Het is het laatste redmiddel.
Als jullie bovenstaande kwalen zo lezen, waar zou ik moeten beginnen en wat is hier de boosdoener?
Bedankt alvast!
Grt.,
Eelco
Koude start en brak lopen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Koude start en brak lopen
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Koude start en brak lopen
lees viewtopic.php?f=2&t=10352" onclick="window.open(this.href);return false; maar eens door.
Rudolf
Rudolf
Re: Koude start en brak lopen
oef, gaan lopen knoeien met sproeiers is niet het 1e waar ik aan dacht. Bedankt voor de link.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Koude start en brak lopen
Hoi Eelco,
Begin eens met de ontsteking.
Puntjes, kabels, rotor,verdelerkap en bougies vervangen als je dat nog niet hebt gedaan.
Puntjes stellen en ontsteking stellen.
Spruitstukpakking, voetpakking van de carburateur kan lekken.
Kijk ook al de slangen vanaf het spruitstuk en vanaf de carburateur naar het kleppendeksel eens na op lekkage, scheuren oid.
Ik neem aan dat op die vroege 4 nog geen vacuumvervroeger zit daar kan het niet aan liggen.
Succes.
Begin eens met de ontsteking.
Puntjes, kabels, rotor,verdelerkap en bougies vervangen als je dat nog niet hebt gedaan.
Puntjes stellen en ontsteking stellen.
Spruitstukpakking, voetpakking van de carburateur kan lekken.
Kijk ook al de slangen vanaf het spruitstuk en vanaf de carburateur naar het kleppendeksel eens na op lekkage, scheuren oid.
Ik neem aan dat op die vroege 4 nog geen vacuumvervroeger zit daar kan het niet aan liggen.
Succes.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Koude start en brak lopen
Bedankt! Ik ga eens even rondneuzen waar ik al dit moois kan bestellen indien nodig. Dan heb ik dat vast achter de hand. Dit weekend maar eens ff de boel los trekken.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986