Hulp gevraagd met ontsteking en evt. carburateur

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
davidpronk

Hulp gevraagd met ontsteking en evt. carburateur

Bericht: # 148794Bericht davidpronk »

Over een week of 4 ga ik trouwen en op de grote dag willen we graag in onze R4 naar het stadhuis etc.

Nou is het probleem dat het starten niet zo lekker gaat en de motor loopt ook niet heel mooi. En ik wil juist op deze dag liever niet stranden... Ik heb na het plaatsen van een nieuwe koppakking de kleppen gesteld en en de bougies vervangen. Er zitten ook een nieuwe condensator en contactpunten in de ontsteking.
Daarna heb ik met wat info van het internet aan de instelschroeven van de carburateur gedraaid maar ik heb inmiddels begrepen dat je dat pas als allerlaatste moet doen.
Dus nu zoek ik wat hulp bij het afstellen van het ontstekingstijdstip (waar ik nog niet aan gezeten heb :wink: ) en het weer netjes afstellen van de carburateur.

Heeft iemand tijd en zin om mij daarover het e.e.a. uit te leggen / mee te helpen?
Het liefst in de buurt van Utrecht / Hilversum maar een stukje toeren kan natuurlijk ook :D

Alvast bedankt!
David
Eelco

Re: Hulp gevraagd met ontsteking en evt. carburateur

Bericht: # 148802Bericht Eelco »

Wil daar wel een mini meeting van maken, de mijne loopt te rijk en bokt nogal bij constant gas. Dan kan de expertise degeeld worden!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
davidpronk

Re: Hulp gevraagd met ontsteking en evt. carburateur

Bericht: # 148868Bericht davidpronk »

Eelco schreef:Wil daar wel een mini meeting van maken, de mijne loopt te rijk en bokt nogal bij constant gas. Dan kan de expertise degeeld worden!
Ondertussen heb ik al even hulp gehad bij het afstellen van de ontsteking. Maar een keer een sleuteldag met de nadruk op ontsteking en carburateur etc. lijkt mij een goed idee.
Plaats reactie