Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ziet er super uit! Geen hechtingsproblemen gehad?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Dank je wel.
Tot nu geen problemen nee,na uitharding kan ik er toch over wrijven zonder problemen
Met die epoxyprimer als grondlaag denk ik wel een goede aanhechting te hebben, die anti gravel dient om normaal op de onderkanten van deuren te zetten om over te lakken.
Nu de zwarte lak er nog over en dan eindelijk klaar voor opbouw
Tot nu geen problemen nee,na uitharding kan ik er toch over wrijven zonder problemen

Met die epoxyprimer als grondlaag denk ik wel een goede aanhechting te hebben, die anti gravel dient om normaal op de onderkanten van deuren te zetten om over te lakken.
Nu de zwarte lak er nog over en dan eindelijk klaar voor opbouw
update:
alle bouten, moeren, sluitringen,.... terug van verzinken

chassis staat in de lak

achteras terug van stralen, metaliseren en poederlakken

alle bouten, moeren, sluitringen,.... terug van verzinken

chassis staat in de lak

achteras terug van stralen, metaliseren en poederlakken

Ben gisteren eindelijk terug kunnen beginnen aan de montage!
Ben tot de vaststelling gekomen dat ik heel deel fotos kwijt ben geraakt waar veel bruikbare info opstond, dus zal ahv de handboeken moeten werken.
ivm de voorste torsie, zoals eerder in mijn topic stond, heb ik aan het messing plaatje dat op de torsie zit onder de achterbank geen aanduiding kunnen maken, deze viel eraf bij het demonteren, nu op de torsiestaaf staat wel de sticker, maar achter wat voor merkteken moet ik in het messing zoeken?
ik zie er niets opstaan, zelfs geen gedopt punt.
hier een foto van demontage:
zou ik het ongeveer op de juiste plaats kunnen zetten en als motor en koetswerk eropstaan aanpassen, ik moet hem toch hoger of lager kunnen zetten door de bouten in de middenbalk te verplaatsen, of zie ik dit verkeerd?.

Ben tot de vaststelling gekomen dat ik heel deel fotos kwijt ben geraakt waar veel bruikbare info opstond, dus zal ahv de handboeken moeten werken.
ivm de voorste torsie, zoals eerder in mijn topic stond, heb ik aan het messing plaatje dat op de torsie zit onder de achterbank geen aanduiding kunnen maken, deze viel eraf bij het demonteren, nu op de torsiestaaf staat wel de sticker, maar achter wat voor merkteken moet ik in het messing zoeken?
ik zie er niets opstaan, zelfs geen gedopt punt.
hier een foto van demontage:
zou ik het ongeveer op de juiste plaats kunnen zetten en als motor en koetswerk eropstaan aanpassen, ik moet hem toch hoger of lager kunnen zetten door de bouten in de middenbalk te verplaatsen, of zie ik dit verkeerd?.

goede nieuws is dat 1 kant eropstaat
slechte nieuws is dat ik de rubber dichting, die op het afdekschaaltje onder de wagen zit, vergeten over de torsiestaaf ben te zetten
dus morgen demonteren..of is er alternatief?

slechte nieuws is dat ik de rubber dichting, die op het afdekschaaltje onder de wagen zit, vergeten over de torsiestaaf ben te zetten

dus morgen demonteren..of is er alternatief?

@voorwieltorsie: de ankerplaat zat dus los? Hmmm, weet niet of dat zo handig is...
Maar goed, ik dacht dat je de wagenhoogte verstelt door de vertanding aan de voorzijde een tandje te verzetten, dat is bij jou niet los geweest zo te zien. Kun je de ankerplaat niet op het oog zo monteren zoals bij de andere torsie? Zelf haal ik de torsies trouwens nooit los, ik verwijder per kant de voorwielophaning als één geheel.
@rubber afdichting: als het rubber in goed staat is zou je kunnen proberen het door te knippen, om de torsie te doen, en dan met secondelijm weer aan elkaar plakken. Maar zelf zou ik de torsie weer loshalen
Maar goed, ik dacht dat je de wagenhoogte verstelt door de vertanding aan de voorzijde een tandje te verzetten, dat is bij jou niet los geweest zo te zien. Kun je de ankerplaat niet op het oog zo monteren zoals bij de andere torsie? Zelf haal ik de torsies trouwens nooit los, ik verwijder per kant de voorwielophaning als één geheel.
@rubber afdichting: als het rubber in goed staat is zou je kunnen proberen het door te knippen, om de torsie te doen, en dan met secondelijm weer aan elkaar plakken. Maar zelf zou ik de torsie weer loshalen

Kga hem morge loshalen ja.
Bij mij is de hele torsiestaaf eruitgeweest, alle onderdelen van ophanging zijn immers gestraald geweest.
Ik doe het nu op het oog zoals ik de fotos heb en pas het nadien aan indien nodig.
Heb je enig idee wat de 3e bout doet aan de bevestiging aan middenbalk?
Mijn koperen plaatje kunnen maar 2 bouten in.
Bij mij is de hele torsiestaaf eruitgeweest, alle onderdelen van ophanging zijn immers gestraald geweest.
Ik doe het nu op het oog zoals ik de fotos heb en pas het nadien aan indien nodig.
Heb je enig idee wat de 3e bout doet aan de bevestiging aan middenbalk?
Mijn koperen plaatje kunnen maar 2 bouten in.
Er zijn ook ankerplaten met 3 bevestigingspunten. Kennelijk heb je een chassis dat daarop is voorbereid.
3e bout is toch nodig, zit nog een extra cilinder bij om de ankerplaat op zijn plek te houden.
Namiddag ook snel de voorste ophanging veranderd en rubber dichting geplaatst.
Nu dadelijk stabilisatorstang vooraan zetten. Als ik de nieuwe rubbers eropkrijg want dat gat is verdomd klein in dar rubber
Namiddag ook snel de voorste ophanging veranderd en rubber dichting geplaatst.
Nu dadelijk stabilisatorstang vooraan zetten. Als ik de nieuwe rubbers eropkrijg want dat gat is verdomd klein in dar rubber
wat is de juiste/makkelijkste manier om voorste remschoenen te monteren? Meerbepaald dat veertje door de remschoen dat in het platte plaatje achteraan moet.
ik krijg het niet voor elkaar
ik krijg het niet voor elkaar

Benodigdheden: twee tangen en ervaring 

2 tangen heb ik al
dadelijk nog poging wagen, en anders rijden we zonder remmen

dadelijk nog poging wagen, en anders rijden we zonder remmen

Bertje: hoe ga je juist tewerk?
remmen zitten erop vooraan, met de hulp van de vriendin ging het stukken vlotter.

voor die veertjes heb ik een gleufje in een schoevendraaier geslepen. werkt super 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;