compressorproblemen...

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
silvio

compressorproblemen...

Bericht: # 147843Bericht silvio »

ik heb een compressor hier staan die ik ga gebruiken, heeft vroeger aan een benzinepomp gestaan bij mijn oom,

foto van het geheel:
Afbeelding

nu heb ik hem aangesloten (380v) maar doet het niet goed, draairichting is juist, als hij geen druk heeft en ik zet hem op dan werkt hij perfect,
als hij zijn druk heeft spring hij ook netjes af, maar dan verliest hij lucht aan het pijpje tussen de 2 zuigers, zoals op foto hieronder, iemand een idee hoe dit op te lossen is? Zou toch geen lucht mogen uitkomen denk ik, is dit niet om lucht aan te zuigen zodat er geen vacuum komt? misschien terugslagklep defect? (foto 3)

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

volgend probleem:
als hij druk heeft en ik begin te werken, dus druk zakt, en hij wil opspringen, blokkeren de wielen precies, motor wil draaien maar lukt niet, dan moet ik even in gang duwen en dan lukt het weer, zo ieder keer als hij terug druk wil maken, behalve de eerste keer dus....enig idee van oorzaak? zou dit samenhangen met dat drukverlies?

Heb nu de olie afgelaten op te verversen, welke moet ik zo een compressor want staat niks op.

veel vragen, maar hier ken ik niks van :D

grts, silvio
lordje

Re: compressorproblemen...

Bericht: # 147846Bericht lordje »

Zo dat is een flinke, motor moet druk-loos worden als hij de max druk bereikt heeft, zodat deze zonder tegendruk kan aanlopen.( geeft teveel weerstand).Waarschijnlijk een klepje vast , leiding op foto kan gescheurd zijn er komen nogal veel spanningen op. Groet lordje
Sake

Bericht: # 147847Bericht Sake »

Compressorolie hoort er in een compressor, dus geen motorolie gebruiken.
Ga maar even goochelen, zal vast wel ergens in de buurt te krijgen zijn.

Over het niet aanslaan met druk in je tank, even je terugslag klep controleren, als die niet goed werkt blijf er druk boven in de cilinders staan. Vermoedelijk lekt het daarom nu ook door dat pijpje.
Je terugslag klep staat op de 3e foto afgebeeld, schuin onder dat zwarte kastje, waar je ook het druk niveau mee kunt regelen.
RVIER

Bericht: # 147866Bericht RVIER »

@silvia

1) Hoort in dat pijpje waar nu de lucht uit ontsnapt geen peilstok te zitten voor de olie?

2) Liep bij je oom de motor met dezelfde schakelaar aan?
Moet je mogelijk in twee fase opstarten dus met een ster-driehoek schakeling?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie