Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Wat een supper ruimte!
Ik heb wel een aardig werkplaatsje, maar helaas kan daar geen auto binnen. Voor het klussen aan de auto ben ik aangewezen op de carport bij mijn ouders. Of bij goed weer op het pad naast mijn huis.
Ik heb wel een aardig werkplaatsje, maar helaas kan daar geen auto binnen. Voor het klussen aan de auto ben ik aangewezen op de carport bij mijn ouders. Of bij goed weer op het pad naast mijn huis.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
Ik ben er ook tevreden van! Toen we de plannen van het huis lieten tekenen had ik met mijn vriendin de deal dat zij het huis mocht indelen en dat ik in kelder/garage mijn zin mocht doen 

gisteren nog even doorgewerkt aan de bodemplaat te verwijderen, wat een gedoe man....had ik dat even onderschat
, zitten meer puntlassen op dan dat er plaat is.
hier paar foto's
rot stuk balk

gaatjes, gaatjes en meer gaatjes

de voorkant, vastgemaakt aan katrol tegen het afzakken

de achterkant, laatste stuk plaatwerk gaat er hopelijk vandaag nog af

als alles eraf is gaan we de binnenkant van de balken propermaken en opnieuw behandelen.
Welk product raden jullie aan om in de balken te gebruiken, nu zaten ze vol vet, en mijn gereedschap ondertussen ook

hier paar foto's
rot stuk balk

gaatjes, gaatjes en meer gaatjes

de voorkant, vastgemaakt aan katrol tegen het afzakken

de achterkant, laatste stuk plaatwerk gaat er hopelijk vandaag nog af

als alles eraf is gaan we de binnenkant van de balken propermaken en opnieuw behandelen.
Welk product raden jullie aan om in de balken te gebruiken, nu zaten ze vol vet, en mijn gereedschap ondertussen ook

Dat zou toch een van de meest voor de hand liggende producten zijn om je 4 roestvrij te houden...
En als je je gereedschap vetvrij wilt houden, zul je de auto voor de volgende restauratie (binnen 30 jaar dus)moeten verkopen...
Rudolf
PS: vet gereedschap roest niet
En als je je gereedschap vetvrij wilt houden, zul je de auto voor de volgende restauratie (binnen 30 jaar dus)moeten verkopen...
Rudolf
PS: vet gereedschap roest niet
Over Mike Sanders vet heb ik vaker goede dingen gehoord, zoek maar eens op het forum. Verder zou ik vooral de nieuwe bodemplaat goed afkitten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Heb inderdaad over Mike Sanders ook al goede dingen gelezen, kga eens contact opnemen met de invoerder in Belgie.
Ivm het afkitten bedoel je tussen balk en bodemplaat? Of afkitten na het lassen aan binnenzijde van de wagen op de bodemplaat? Nu zat er helemaal niets afgekit....
Ivm het afkitten bedoel je tussen balk en bodemplaat? Of afkitten na het lassen aan binnenzijde van de wagen op de bodemplaat? Nu zat er helemaal niets afgekit....
vandaag al even de voorste balken onder handen genomen

morgen een paar laswerken en dan dit deel dan in de antiroest zetten

morgen een paar laswerken en dan dit deel dan in de antiroest zetten
Eerste laswerken, begin van de herstelling van de zijbalk, afwerking moet uiteraard nog gebeuren

En kleine herstellingen aan de voorbalk

De voorkant bijna in orde voor de bodemplaat qua laswerk

En kleine herstellingen aan de voorbalk

De voorkant bijna in orde voor de bodemplaat qua laswerk

Ik bedoelde aan de buitenkant, binnenkant kun je straks toch niet meer bij? Ik heb zelf langs buiten afgekit om spatwater tussen het dubbele plaatwerk vandaan te houden, verder wat afwateringsgaten voor water dat onverhoopt in het chassis belandt.silvio schreef:Heb inderdaad over Mike Sanders ook al goede dingen gelezen, kga eens contact opnemen met de invoerder in Belgie.
Mooi laswerk trouwens! Toch een stukje plaat gezet met de bankschroef en hoekijzers?
Ja hoor, zelf gemaakt met de hoekijzers, ging vlotjes, was een goeie tip.
Ivm afkitten, ik bedoelde met binnenkant, de kant binnenin de wagen.
Nog een paar lassen en dan kan de bodem er weer op als de binnenkanten van de balken behandeld zijn.
Ivm afkitten, ik bedoelde met binnenkant, de kant binnenin de wagen.
Nog een paar lassen en dan kan de bodem er weer op als de binnenkanten van de balken behandeld zijn.
gisteren en vandaag nog even bezig geweest, alle bevestigingen zijn bijna hersteld
de voorste spatlappen zijn eruitgeslepen, nieuwe antiroest erop en aan 1 zijde de nieuwe plaat al met een paar punten vastgezet om te testen.
Planning is dit weekend de laswerken klaar te krijgen (uitgezonder de bodemplaat
)

de voorste spatlappen zijn eruitgeslepen, nieuwe antiroest erop en aan 1 zijde de nieuwe plaat al met een paar punten vastgezet om te testen.
Planning is dit weekend de laswerken klaar te krijgen (uitgezonder de bodemplaat

- dirkoosterhoff
Tjonge,Goed bezig! petje af 

Inderdaad mooi werk! Dit soort plekken, dus waar de plaat tegen de motordrager geproplast zit, zou ik dus wel afkitten ivm indringend spatwater. Of aflassen, natuurlijk.
alle lasnaden worden nog afgekit, ook diegene die uit fabriek kwamen en niets aan gedaan is.
vandaag de eerste spatplaat afgewerkt, bij het demonteren van de 2e nog een verdacht plaatje gevonden in de balken die de motor dragen, blijkt dus een oude "herstelling" te zijn (lees: dun plaatje op het gat geplekt)
dus weer een dagje meer werk
ahja hoort allemaal bij de hobby, en ik ontdek het liever nu als binnen een jaar als er roest begint te komen.
vandaag de eerste spatplaat afgewerkt, bij het demonteren van de 2e nog een verdacht plaatje gevonden in de balken die de motor dragen, blijkt dus een oude "herstelling" te zijn (lees: dun plaatje op het gat geplekt)
dus weer een dagje meer werk

Het heeft weekje langer geduurd dan de planning, maar de laswerken voor de onderzijde zijn klaar, volgende week de bodemplaat erop

Alle binnenkanten behandeld met anti-roest, 2 lagen

Als dit droog is kan ik alle naden binnenin de balken afkitten en dan de anti-vochtbehandeling.
Dan is hij klaar voor de bodemplaat

Alle binnenkanten behandeld met anti-roest, 2 lagen

Als dit droog is kan ik alle naden binnenin de balken afkitten en dan de anti-vochtbehandeling.
Dan is hij klaar voor de bodemplaat