Dit voorkomt het verder verduren van het rubber,en gaan niet kleven .Vast vriezen van deuren zal niet meer gebeuren . de rubbers voelen zacht aan . En vooral de sponsige hoeken van het kofferdeksel zullen geen water meer opnemen. https://onlineshop.tunap.com/silikon-gl ... aufen.html
Laatst gewijzigd door marcGTL.BE op zo dec 01, 2013 9:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
De sponzige hoeken van de achterklep rubbers kun je ook met speciale kit behandelen. Word net zo hard/zacht als rubber en ziet er ook zo uit. zo heb ik vele raam en deurrubbers van oldtimers gered en weer als nieuw gemaakt. Daarna in de talkpoeder en hoppa!
speciaal voor afdichting en verlijming, bestand tegen extreme kou en extreme hitte.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
goede vraag, ik kijk vanavond even in de schuur hoe het heet. Ik heb wel een afbeelding van een gelijkwaardige kit, maar zal de uiteindelijk naam even plaatsen.
Happen uit rubber, scheurtjes en andere ellende kun je simpelweg verhelpen er mee.
Zoals gezegd, vanavond zal ik de naam van de huidige uitvoering noemen.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Eelco,
Heb je ook ervaring met de verlijming van de rubbers? Bij mij begint die van de achterklep hier en daar los te laten en nu lees ik ook..... Verlijming.....
Ja, ik heb bovenstaande rubbers een jaar weggelegd, en gekeken hoe ze het gehouden hebben./ ziet er allemaal goed uit, enkel het plekje wat over een haakje heen was gehangen, vertoonde kleine haarscheurtjes. Waarschijnlijk heb ik daar te weinig gesmeerd.
Voor verlijmijng is dit zeer geschikt.
Wellicht een dom voorbeeld, maar enkel om aan te tonen dat het zeer goed hecht.
Voor een autootje wat ik er bij heb, moest ik even een gat i nde bodem dichtmaken (niet lassen, enkel voor komen van verder rotten)Heb het gat zo goed mogelijk schoongemaakt, losse roest weggehaald. Beetje ontvet voorzover mogelijk op een autobodem vol tectyl en bitac en langs de randen de kit aangebracht. Plaatje op vastgedrukt en zit inmiddels al een jaar onder de auto, in weer en wind, zomer en winter. Dus voor het doel waar jij het voor wilt gebruiken meer dan geschikt.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Oké Jan, dat is wellicht handiger om effe een kleine tube bisonkit te halen en de losgelaten stukkies
daarmee te verlijmen, trouwende Seam Fix van Eelco is een MS polymeer kit, dus ook in andere merken te verkrijgen zijn.
Wat ook heel goed werkt is de zwarte polymax original kit van Bison.
Kun je mee lijmen kitten en repareren. Goede ervaringen mee.
Waarschijnlijk net zo iets als de kit die hier boven wordt genoemd
Achterkleprubber ingespoten met siliconenspray, zoals aangegeven in de titel van dit topic. Nou piept de klep als de ziekte, elke oneffenheid in de weg zorgt voor dit onaangenaam gepiep. Heb je nog een beter idee?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"