Sinds vorige week dus de trotse 10e eigenaar van de PB-81-GY. Een R4 GTL uit 1986 in Rouge Bordeaux (721) Voor de aankoop de auto maar eens goed bekeken, zeker toen bleek dat hij bij KIHON vandaan kwam. Gelukkig viel het allemaal goed mee. Nieuw chassis, remmen, ophanging, aandrijfassen, elektra en een gereviseerde motor. Eigenlijk is dus zo'n beetje alles nieuw en is daar de oude doffe koets weer op gezet. Apart. Gelukkig is daar ook zo goed als geen roest aan te vinden, afgezien van de bevestiging van het voorspatbord.
Beetje jammer is dat de auto nogal laag op de wielen staat en iemand er een nieuwe RVS uitlaat met Borla einddemper onder heeft gehangen. Lekker diep geluid, maar doe mij maar een originele. Iemand interesse? Via de zoekfunctie al ontdekt dat het omhoogzetten van de auto niet bepaald makkelijk is. Morgen de plaatselijke Renault garage maar eens bellen hoe die er over denken.
Daarnaast is er iets vreemds met de kentekenregistratie. Naar mijn idee is de GTL eind jaren '80 alleen nog geleverd met de 1108 Cleon motor. Die zit er bij mij ook in; de 688 D7 12. Maar wanneer ik op kenteken van de auto zoek geeft hij aan dat er een 845cc in hoort te liggen. Overigens kloppen de nummers van papieren en auto wel.
Afijn, tijd voor foto's!