1400 cc monopoint injectie super5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Oke Jeffrey, even een belletje als je deze kant op komt.
Achter een f6 stabi gemonteerd, zo wil ik voor ook een dikkere monteren, al een A5 stabi op het oog!!
Daarna nog eens bezien wat het bochten karakter wordt.
Maar ik hou wel de org. torsie staven aan, is toch het veercomfort!
Al een set 5AT velgen klaar liggen, moeten nog geschikte gummie,s op, dan is het ongeveer wel compleet
wat ik van plan was.
De velgjes in de auto kleur gespoten (wit) en de vakjes rood, een gigantisch gepiel wb het afplakken!!!!
Wat is een geschikte banden maat voor de 5,5J velg wat onder de vier past? mag best een beetje
groter met een 1400! trekt-ie wel, dus minder toeren op hogere snelheid!
ik lees het wel.
gr.Jan.
Achter een f6 stabi gemonteerd, zo wil ik voor ook een dikkere monteren, al een A5 stabi op het oog!!
Daarna nog eens bezien wat het bochten karakter wordt.
Maar ik hou wel de org. torsie staven aan, is toch het veercomfort!
Al een set 5AT velgen klaar liggen, moeten nog geschikte gummie,s op, dan is het ongeveer wel compleet
wat ik van plan was.
De velgjes in de auto kleur gespoten (wit) en de vakjes rood, een gigantisch gepiel wb het afplakken!!!!
Wat is een geschikte banden maat voor de 5,5J velg wat onder de vier past? mag best een beetje
groter met een 1400! trekt-ie wel, dus minder toeren op hogere snelheid!
ik lees het wel.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Niet dat er niets is gebeurd, maar veel te druk, met ook leuke andere projecten,zoals de Quatrelle, Alpine en Hotrods en niet te vergeten de Aircooled VW Scene.
Maar vandaag toch wel weer wat gescored... Voor de juiste afregeling en controle van de parameters en de ECU was ik tot nu toe toch afhankelijk van de Renault dealer, die daarvoor een XR 25 testunit heeft en deze ondanks eerdere belofte toch zelf houdt, omdat hiermee al de Renaults tot aan de Alpine nog steeds mee getest worden.
Ik had al een emulator unit om de ECU parameters en circuits uit te testen enz, maar vandaag dus een 12 pins connector voor de diagnoseplug met USB aansluiting aangeschaft en de software XR25PC op mijn laptop gezet, dus software voor op de PC ipv de testerunit zelf

Als je het progamma opstart krijg je een mooi menu te zien waarbij je de specifieke motorinstellingen kunt kiezen en na aansluiting en een checkrun display met de meters en daarna de grafieken van de verschillende metingen/testen van sensoren en lambda, ontstekingsmodule enz.......
Alles op mijn laptop geïnstalleerd, wel op Windows 8, dus nog effe de comptabiliteit checken en in de praktijk op de R4 uitproberen....

Wellicht dat ik toch in combinatie met de turbo een andere ECU van Fenix installeer, maar vooralsnog voldoet het prima, wel een andere verwarmde lambda
Maar vandaag toch wel weer wat gescored... Voor de juiste afregeling en controle van de parameters en de ECU was ik tot nu toe toch afhankelijk van de Renault dealer, die daarvoor een XR 25 testunit heeft en deze ondanks eerdere belofte toch zelf houdt, omdat hiermee al de Renaults tot aan de Alpine nog steeds mee getest worden.
Ik had al een emulator unit om de ECU parameters en circuits uit te testen enz, maar vandaag dus een 12 pins connector voor de diagnoseplug met USB aansluiting aangeschaft en de software XR25PC op mijn laptop gezet, dus software voor op de PC ipv de testerunit zelf


Als je het progamma opstart krijg je een mooi menu te zien waarbij je de specifieke motorinstellingen kunt kiezen en na aansluiting en een checkrun display met de meters en daarna de grafieken van de verschillende metingen/testen van sensoren en lambda, ontstekingsmodule enz.......
Alles op mijn laptop geïnstalleerd, wel op Windows 8, dus nog effe de comptabiliteit checken en in de praktijk op de R4 uitproberen....

Wellicht dat ik toch in combinatie met de turbo een andere ECU van Fenix installeer, maar vooralsnog voldoet het prima, wel een andere verwarmde lambda
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Nu begin ik het echt leuk te vinden...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Iniedergeval goed om te hebben en om zelf te pas en onpas de juiste afstellingen te optimaliseren met de turbo en de doelstelling..veel vermogen ook op lagere toeren en laag verbruik.
En dan het liefst een andere te manupileren ECU enz....trouwens ook een ander PC progamma , die bij
de Fenix staat uit de US...die de XR 25 vervangt..TunerPro...effe navragen of er een fiche is voor de Super5 C3J ..die heeft nu een Bendix ECU..
http://www.fenixecu.com/tunerpro/xr25-avec-tuner-pro-rt
En voor vandaag het belangrijkste : GE FE LI CI TE EERD TWEETY
En dan het liefst een andere te manupileren ECU enz....trouwens ook een ander PC progamma , die bij
de Fenix staat uit de US...die de XR 25 vervangt..TunerPro...effe navragen of er een fiche is voor de Super5 C3J ..die heeft nu een Bendix ECU..
http://www.fenixecu.com/tunerpro/xr25-avec-tuner-pro-rt
En voor vandaag het belangrijkste : GE FE LI CI TE EERD TWEETY

-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Wow, je zou alleen al zo'n nieuwerwetse motor inbouwen om met zo'n mooi programma te kunnen spelen 

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ik ben ook benieuwd! Ook naar Rosmalen 16-17 nov.?
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ja,inderdaad Jan...verplicht...weer Hotrod event! 

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Inderdaad, en zo'n ding past ook in een daf !Willem de Zwijger schreef:Wow, je zou alleen al zo'n nieuwerwetse motor inbouwen om met zo'n mooi programma te kunnen spelen
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ja, eigenlijk bijna al de types uitgevoerd met een Bendix/Renix ECU modellen,met de verschillende injectie en electronische ontstekingsmodule werden door de testunit XR 25 gediagnotiseerd tot ongeveer jaar 2000 , met allerlei fiches voor al de toegevoegde sensoren en electr. circuits voor airco, stuurbekrachtiging enz.
Dus de R5,R19, R21 , tot aaan de Espace...
Maar daarna kwam de "Clip" en moeilijk aan een testunit te komen, duur en hopelijk de juiste fiches een XR25PC uitvoering is wel zo makkelijk en al de specifieke voertuigconfiguraties zijn erin verwerkt.
Vond nogwel een link met een engelstalige manual over de oude testunit :
http://www.yumpu.com/sv/document/view/5 ... renault-21
Slechte video- opname van de AcerLaptop met XR25PC in progress.
http://tinypic.com/player.php?v=n5kegh&s=5#.UlfOC-vCTIU
Dus de R5,R19, R21 , tot aaan de Espace...
Maar daarna kwam de "Clip" en moeilijk aan een testunit te komen, duur en hopelijk de juiste fiches een XR25PC uitvoering is wel zo makkelijk en al de specifieke voertuigconfiguraties zijn erin verwerkt.
Vond nogwel een link met een engelstalige manual over de oude testunit :
http://www.yumpu.com/sv/document/view/5 ... renault-21
Slechte video- opname van de AcerLaptop met XR25PC in progress.
http://tinypic.com/player.php?v=n5kegh&s=5#.UlfOC-vCTIU
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Wel niets met de 1.4 mpi te maken, alhoewel toch wel, want ik wilde , vanwege de slechte stoelen, toch wat passende sportievere goede stoelen en kon ik de R 12 gordini type uit 1972 (41 jaar oud) niet voorbij laten gaan en dus overgenomen en uiteraard nog wat aanpassingen en opfrissen.
Het onderstel (buizen) van de R4 stoelen eruit geslepen en past deze precies tussen die van de R12, waardoor ik
ook de schuifrails kan gebruiken..

De Gordini stoelen kaal gemaakt, zodat de skai en vulling en zeker ook de spanningsveren enz vernieuwd, aangepast kan worden voor een goede zit.

Het onderstel (buizen) van de R4 stoelen eruit geslepen en past deze precies tussen die van de R12, waardoor ik
ook de schuifrails kan gebruiken..


De Gordini stoelen kaal gemaakt, zodat de skai en vulling en zeker ook de spanningsveren enz vernieuwd, aangepast kan worden voor een goede zit.

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Jeffrey, ook de bekleding van de stoelen vervangen?
Dan weer in kunstleer?
gr.Jan.
Dan weer in kunstleer?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Die nou juist niet, want de zwarte bekleding is in goed staat!! Enkel op de bestuurderstoel beneden uit het zicht een klein scheurtje, wat gemakkelijk zelf is te repareren.
Alleen het middengedeelte heeft binnen een soort vitrineachtige stof,..? Die voelt verweerd aan,het verpulvert, dus dat maar aan mijn vaste autobekleder Özcan laten zien...
Alleen het middengedeelte heeft binnen een soort vitrineachtige stof,..? Die voelt verweerd aan,het verpulvert, dus dat maar aan mijn vaste autobekleder Özcan laten zien...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Beetje fibrofill d'r tussen, met een laagje van het 1 of andere, maar het volgende wil ik toch met je delen, na veel gehannes met de stoelen van eerst m'n 16 (moet nog is over..) en nu m'n volvo 66 ben ik door inspiratie van m'n werkstoelen (Scania heeft echt heerlijke dingen in m'n bus zitten..) nu overggegaan tot toevoeging van kleine luchtkussentjes voor de lendesteun. eidereen zit net ff anders, maar vooral dat de grote van het steuntje in de rug eigenlijk alleen te voelen is terwijl je erop zit, bracht mij tot deze oplossing...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Nou weet ik niet wat fibrofill is, misschien een merknaam, nu ik wel fiberfill van verschillende diktes heb. Op zich is de vulling nog wel goed, alleen zijn de metalen steuntjes afgebroken en ga ik daar achterheen.
De achterkant van het geribbelde gedeelte wat bedekt is met dat gaasachtige stof, laat ik me maar eens adviseren door de bekleder Özcan.
Wat bedoel je met... luchtkussens...toch niet dat doorzichtige verpakkingsmateriaal?
De achterkant van het geribbelde gedeelte wat bedekt is met dat gaasachtige stof, laat ik me maar eens adviseren door de bekleder Özcan.
Wat bedoel je met... luchtkussens...toch niet dat doorzichtige verpakkingsmateriaal?

Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Nee, een soort luchtballonnetjes!
Rudolf
Rudolf