Koppakking vervangen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

davidpronk
Berichten: 47
Lid geworden op: di aug 23, 2011 9:04 pm
Locatie: Utrecht

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145846Bericht davidpronk »

Kennelijk zijn de grotere gaten in de koppakking geen probleem. Navraag wijst uit dat er geen aparte pakkingen voor de 956cc bestaan.
De boel zit inmiddels weer netjes in elkaar en hopelijk is het sludge probleem hiermee verholpen.
davidpronk
Berichten: 47
Lid geworden op: di aug 23, 2011 9:04 pm
Locatie: Utrecht

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145847Bericht davidpronk »

Op de onderkant van de kop trof ik het getal 1.1 aan. Slaat dit op de cilinderinhoud?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5206
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145919Bericht Bertje »

Zou wel eens kunnen. Als het verschil in cc wordt veroorzaakt door andere cilinderbussen is carter wellicht een standaard 1.1l carter. Maar goed, inmiddels weet je dus dat de binnendiameter van cilinderbussen kleiner is dan bij een 1.1, dus je hebt wel degelijk een 956 cc motor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145939Bericht dick holtrop »

1/4 Pie x d2 x slag x4

0,7854 x 65 x65 x 72 x4 = 956

Ik meende dat de koppen allemaal hetzelfde zijn zowel TL als GTL

een F6 heeft een grotere ruimte in de cilinderkop. (lagere compressie)



groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145940Bericht jeffr4 »

956cc is zelfde cyl.blok 1100 cc R6, tuned op en redesigned pistons :

Afbeelding
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Koppakking vervangen?

Bericht: # 145947Bericht RVIER »

heren,

het 688 blok is een reeks van motoren. Onderblok en kop zijn identiek, ze variëren de cilinderinhoud met verschillende boringen (De buitenmaten van de cilinderbussen blijven dus gelijk).
Om de compressieverhoudingen te variëren (bij een gelijke cilinderkop en slag) gebruiken ze dus zuigers met een kop.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie