Koppakking vervangen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 9:04 pm
- Locatie: Utrecht
Re: Koppakking vervangen?
Kennelijk zijn de grotere gaten in de koppakking geen probleem. Navraag wijst uit dat er geen aparte pakkingen voor de 956cc bestaan.
De boel zit inmiddels weer netjes in elkaar en hopelijk is het sludge probleem hiermee verholpen.
De boel zit inmiddels weer netjes in elkaar en hopelijk is het sludge probleem hiermee verholpen.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di aug 23, 2011 9:04 pm
- Locatie: Utrecht
Re: Koppakking vervangen?
Op de onderkant van de kop trof ik het getal 1.1 aan. Slaat dit op de cilinderinhoud?
Re: Koppakking vervangen?
Zou wel eens kunnen. Als het verschil in cc wordt veroorzaakt door andere cilinderbussen is carter wellicht een standaard 1.1l carter. Maar goed, inmiddels weet je dus dat de binnendiameter van cilinderbussen kleiner is dan bij een 1.1, dus je hebt wel degelijk een 956 cc motor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Koppakking vervangen?
1/4 Pie x d2 x slag x4
0,7854 x 65 x65 x 72 x4 = 956
Ik meende dat de koppen allemaal hetzelfde zijn zowel TL als GTL
een F6 heeft een grotere ruimte in de cilinderkop. (lagere compressie)
groet dick
0,7854 x 65 x65 x 72 x4 = 956
Ik meende dat de koppen allemaal hetzelfde zijn zowel TL als GTL
een F6 heeft een grotere ruimte in de cilinderkop. (lagere compressie)
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Koppakking vervangen?
956cc is zelfde cyl.blok 1100 cc R6, tuned op en redesigned pistons :
Re: Koppakking vervangen?
heren,
het 688 blok is een reeks van motoren. Onderblok en kop zijn identiek, ze variëren de cilinderinhoud met verschillende boringen (De buitenmaten van de cilinderbussen blijven dus gelijk).
Om de compressieverhoudingen te variëren (bij een gelijke cilinderkop en slag) gebruiken ze dus zuigers met een kop.
vr gr Fons
het 688 blok is een reeks van motoren. Onderblok en kop zijn identiek, ze variëren de cilinderinhoud met verschillende boringen (De buitenmaten van de cilinderbussen blijven dus gelijk).
Om de compressieverhoudingen te variëren (bij een gelijke cilinderkop en slag) gebruiken ze dus zuigers met een kop.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)